Nekromanti Någon som behöver äventyr...

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag behöver äventyr. Visst, man kan alltid köpa - men det är inte ofta det kommer så många äventyr och slänga ut pengar kan man inte jämt. Skall i alla fall köpa Vildhjärta snart, som efter lite snack här på forumet fastnade i mitt hjärta. Men som sagt snart, har inte beställt det än. Äventyret jag håller på att skriva själv är inte klart än... Men jag behöver äventyr, vi lirar nämligen ganska ofta. Jag är dock ganska äventyrskräsen, tar inte vad som helst (t.ex. allt skräp som kastas ut från Nimins och andra sidor jag inte ens förstår finns), så jag spelar helst äventyr som verkar vara något att ha, sådant som har gott ryckte om sig, så man vet vad man får. Skulle ni vilja vara schyssta och bifoga, skicka, rekomendera etc. äventyr som ni tycker är bra - verkligen bra, något ni tycker är ett måste eller liknande att spela? Vore trevligt. Säkert fler än jag på forumet som är på jakt efter schyssta äventyr att släppa iväg sina spelare på.

Äventyrskräsen... Jag får det att låta värre än det är. :gremsmirk:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, Vinterskogens Hemlighet är ju klart värt att rekomendera, samma sak med Trollkvinnans gåta(hoppas att en titelen är rätt)..
Sedan så har jag läst den trilogi av Anders Jacobsson(Brunalven på riotminds forum), åxå värd att nämnas. Dock har jag bara läst den serien ännu.. Men ska spela den senare.

/ Johan K, som tänkte hälsa på John Blund nu... :tekopp:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nåja, okej - Trollkvinnans Gåta har jag på datorn, från Riotminds sida. Lär på ge mig på att prova det då. Hur är det att spela?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,027
MEN SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT?

Att göra en vanlig jävla sökning? Det dyker upp folk som eftersäker äventyr hela tiden i det här forumet.

Återkom när du har gått igenom samtliga av Riotminds äventyr (Vinterskogen, Vildhjärta, Snösaga Trollkvinnans Gåta, Vattanskymmeltrilogin)

Om du fortfarande behöver äventyr - SÖK!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,950
Location
Stockholm
Så ja …

Lugna ner sig lite nu.

Inte förtjänade väl det där inlägget en hel ämnesrad i versaler?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hur är det att spela?
Som så många andra äventyr från RM..
Tycker att det var ett mysigt, småroligt & lagom svårt äventyr. Så jag har inge något att kalga på det äventyer, det var jul upplaggt. Men som när det häler de flesta äventyr, det gäller helt enkelt att vara förberedd på ävenyret & ha lite exktra påhitt utfall spelarna skulle komma på att göra lite andra utflykter än vad som är tänkt..
Mina spelare gillade det åxå.

/ Johan K, som ska lira EON ikväll
 

Eljer

Veteran
Joined
19 Dec 2004
Messages
39
Location
Malmö
Nu, får jag ändå göra reklam för min kreationer som jag älskar och beskyddar överallt annat.

Svampe Vinter: Ett äventyr för nybörjare. Få strider om RP gör rätt. Förbättrad i "svampe vinter add on"

Försvunna sonen: Mitt första äventyr, De kom bland en av plasterna på Medusa games "mini äventyrs" tävling förra året

Ygdor den döde drakriddaren: Ett äventyr där hjärnan behövs framför svärdet, I sökan efter en "legendariskt" släkt skatt åt en adelsman som säges sig vara ättling till Ygdor.

Mrik gård blote: var med i Riotminds scenario tävling. Var inte fy tokigt. En berättelse om en bonde med en mystisk kniv som blir stulen. Ett äventyr om förlorad broders kärlek och jobbiga situationer, RP kommer inte kunna dra sig undan utan att såra någon nåt sätt.

Vill någon ha dessa? Så länkar jag er til sidorna de ligger på. Mrik gård blote måste skickas I word fil.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
To the rescue OT

Jag tycker det börja råda ett litet missbruk inte bara av forumen utan också av sökfunktionen.

Så fort någon ber om tips eller idéer hänvisas det till sökfunktionen. Visst, det är en jättebra funktion som sparar oss alla tid, men däremot blir det lite trist när många intressanta diskussioner huggs av med orden " pröva sökknappen". Många gånger

För det första var det inte äventyr vilka som helst som Dark Jedi frågade efter utan han uppmanade också till att det vore kul om en sammanställning kunde göras.

För det andra - visst. Det kanske har gjorts redan. Men det kan va ett tag sen och nya diskussioner på ämnet vore inte enbart av ondo, och fastän veteranerna här på forumet kanske tycker att ämnet är urvattnat och har dryftats fram och tillbaka sedan de läste Sinkadus behöver ju inte detta gälla alla på forumet. Vi är väl här för att få diskutera med varandra.

Så lugna er lite med sök-uppmaningarna, annars börjar jag tro att Vitulv med flera är tjuriga för att de får för lite rollspel
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: To the rescue OT

1) Det var en rak och enkel fråga. Det behövs egentligen inte diskuteras - det är ren fakta. Ungefär som "hur böjer man verbet 'gå'" - det finns ingen mening med att diskutera frågan. Det är bara att slå upp.

2) Det finns ett länkarkiv. Använd det, både för att söka länkar, och för att lägga in nya länkar. Det är gjort för sånt.

3) Det finns mycket fler och mer intressanta frågor att diskutera än "var finns det äventyr". Slipper man "var finns det äventyr" så kan man diskutera dem utan att de puttas ner. Det handlar helt enkelt om diskussionsekonomi.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Re: To the rescue OT

å andra sidan så förstod jag det inte bara som "var finns det äventyr" utan snarare som:
vilka ställen har bra äventyr och vad tycker ni om dom? Varför? En sammanställning av de bästa äventyren som finns där ute liksom. Och det är ju inte helt obefogat.

Jag håller med att skriva bara för att fråga om länkar är dåligt, däremot är det ingen stendum idé att starta en tråd där man kan diskutera de bästa äventyren som finns i länkdjungeln. Det är snarare en god idé. Och som sådan är det synd om den klipps av - oavsett om andra diskuterat det förut, för det har inte jag och tydligen inte "darkjedi" mfl heller fått göra än.
 

Björnöga

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
31
Location
Henån
Tips: Köp inte vildhjärta de är rätt kasst. Ta istället en titt på riotminds hemsida och scenariobanken.
 
Top