Absolut !
Efter att The Dark Spire i det närmaste färdigställts så lägger jag mer tyngd på ett gammalt Sci-Fi projekt jag plitat med i flera år.
DAWN, som spelet temporärt kallas, blandar en hel del genrer. Enkelt beskrivet så gav sig mänskligheten ut i rymden, skapade kolonier o sv - precis som sig bör - men den attityd som byggdes upp, och representerades av imperiet, skapade stora problem när de första utomjordingarna visade sig. Dessa utomjordingar förslavades efter hårda och blodiga strider.
Efter ett antal år av förtryck uppenbarade sig så den varelse som representerade imperiets alla farhågor. Varelsen angrep mänskligheten med klinisk precision och fruktansvärd effektivitet. Målet var att förinta förtryckaren.
DAWN utspelar sig i ruinerna av imperiet. Resterna av imperiet har delats upp i subgrupper, politiska och religiösa grupper kämpar om makt och mitt i röran försöker mänskligheten gömma sig för övermakten.
Det är med andra ord en blandning av klassisk post-apokalyptisk överlevnad och högteknologisk science-fiction.