Nekromanti Någon som har EonRP ?

Surukai

Warrior
För ett par år sedan fanns minsann ett mycket underbart program som man kunde använda för att skapa rollpersoner till EON i. Jag tror bestämt att det hette EonRP och den senare versionen var riktigt snygg och ganska buggfri och inte minst ett klart alternativ till att bläddra ihjäl sig i tabeller när man tex skulle göra SLPer eller rollpersoner till fler än en spelare på samma kväll.

Någon som har programmet eller vet vart jag kan få tag på det? Jag har letat förjäves på nätet men inte funnit det. Det enda jag hittade var nåt Eon-Gen som inte gjorde mer än typ slog tärningar och underlättade inte på något vis.

Tack för hjälp

Surukai

Warrior
Nej urs

Den skall bestämt heta Eon RP och inte Eon-gen eftersom eongen inte ens är i närheten av vad eonRP var.

Eonget 1.8Mb är som sagt ett lätt utvecklat tärningsprogram medan eonRP är ett karaktärsskaparprogram som är mycket bra!

Zalpurgius

Veteran
Re: Nej urs

Stämmer. Jag letar själv efter filen, jag hade den dock en gång i tiden, men tiden tär på filerna och de dör - Då de flyttas till graven (papperskorgen)

litleme

Warrior

har haft ett par generatorer men dom försvann med den förra datorn och nu kommer ja inte ihåg vart det va jag fann dom :gremfrown:

men men det är juh roligare att göre en RP som man ska ändå :gremwink:

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Jag hade den också förr i tiden, men den har dött här också (om den inte finns kvar på gamla datorn... vilket jag betvivlar)... (det var f.ö. därför jag ville veta var man kunde hitta Eon Gen)

Den låg förut här: [color:\\"blue\\"]http://home2.swipnet.se/[/color][color:\\"blue\\"]~w-23989/eonrp/[/color], men hemsidan verkar inte funka längre. Någon som vet vem som hade hand om den? Kanske rentav är någon här på forumet? :gremconfused: *hoppfull* :gremcrazy:

PubisFlarup

Veteran

men det är ju bra att göra SLP med juh, i alla fall till lite oviktigare sådana som smeder och krukmakare

Surukai

Warrior
Yeeha!

skam den som ger sig, den senare versionen (med grafik, vit bakgrund och mysko knappar till höger) har jag äntligen hittat på en gammal CD!

Lyckan är här, och nej den går att göra allt som boken klarar av... man får en fullfjädrad rollperson med det fina verktyget. Hej och hå så mycket kraftfullare EonRP är än eon.gen :gremsmile:

Surukai

Warrior
Hrmmm

Hrmm.. jag förstår dig fast frågan är hur det är med Copyright och sånt för det...

man fick ladda hem det när det fanns och det gjorde jag fast får man sprida det vidare?

Kwarzim

Veteran
Re: Hrmmm

man fick ladda hem det när det fanns och det gjorde jag fast får man sprida det vidare?

tror nog det!

Surukai

Warrior
MAIL!

skicka din emailaddress som PM eller sök upp mig på UIN 11923784 så slänger jag över det..