Nekromanti Någon som har idéer till ett äventyr?

josun000

Veteran
Jag har tänkt skriva ett äventyr såsmåningom men inte kommit på särskilt spännande händelser. Någon som har några bra idéer?

MVH Johan

larten

Veteran
hm, ja du har ju alltid bantidöverfall, ganska klasiskt, men du kan ju låta sällskapet leta efter någon ädelsten eller amulett eller liknande, samtidigt kan de få banka skiten ur en ond trollskarl..

A metall heart is hard to tear apart
//Larten

SKIN69

Warrior
Började på ett äventyr i ett österländsk kejsardöme som heter ishunam. Kom en bit på beskrivningen av landet mm men du kan få allt material och en förklaring om du är intresserad
Maila mig bara så löser vi det

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Men om du...

...ska ha äventyrsidéer till tankeäventyr så blir det svårare. Det är liksom alltid lite klurigare. Jag har några små idéer till tankeävenytr som är på hyper-ultra-start-stadiet men om jag lyckas få till något vettigt av dem så hör jag av mig.

"få banka skiten ur en ond trollskarl.."
Kan vara kul det med ibland...

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Lord Samuel

Warrior
Jag har ett kul äventyr på lager, som jag kör med några kompisar. Fast den funkar bäst om rollpersonenerna är goda.

Låt de gå i en stad mitt i natten (vilken stad spelar ingen roll) då de hör en gammal man ropa på hjälp och en massa vapenskrammel. Goda som de är så försöker de förhoppningsvis rädda den gamle mannen. De jagar lätt iväg överfallarna, men ser att mannen är illa tilltygad. Han ber dem om hjälp. Han bär nämligen på en magisk amulett som innehåller själen till en ond demonfurste som blivit inlåst där för eoner sedan, och nu försöker en ond kult få tag på den. Så han är på väg till en annan stad för att lämna den till en trollkarl som kan förstöra den för evigt. Men olyckligtvis så har sekten fått nys om att han hittat amuletten före dem, och eftersom de vet hur han ser ut så vore det ju bättre om de tog hand om den och gav den till trollkarlen. Om de tackar ja, vilket de borde göra om de är onda, så varnar han för att kultens medlemmar inte alltid ser onda ut, och att de kan känna närvaron av amuletten, dvs om den är inom nån mils radie. Låt sedan rollpersonerna möta några på vägen, kanske några som blir överfallna av rövare och som de hjälper, och som de slår sig ihop med eftersom de ska åt samma håll kanske? Låt de andra föreslå det på ett intelligent sätt. Låt det senare visa sig, kanske genom att någon råkar höra de tala för sig själva, att de är ute efter amuletten och att "den gamle måste ha gett den till någon annan". Låt de också säga något som får det att verka som om de inte är onda. För i själva verket är det den gamle mannen som är ond, och "de onda" är en god sammaslutning som bekämpar demonism runtom i världen. Trollkarlen som skulle förstöra amuletten har egentligen tänkt att frigöra demonfursten. Det var väldigt roligt att se RPna försöka komma på vad de ska göra och vem de ska lita på. Och det kan bli väldigt problematiskt. Lägg givetvis in lite andra händelser på vägen, det är alltid roligt. Hur handlingen utspelar sig därefter är upp till RPnas handlande, men ha lite olika scenarion förbereda i alla fall mentalt.

Rickard

Urverk speldesign
Laddar upp en fil om plottar till D&D. De kanske inte är så bra.

Jag fick en idé ur den som tog runt 6-9 tillfällen.
RP:na var ute och gick på landsväg. Blev överfallna av rövare. RP:na vann och hittade en medaljong på den unge ledaren.
RP:na kommer fram till en stad och en stadsvakt råkar se medaljongen (RP:n tappade den framför honom).
RP:na blir förda till länsherrens hus som känner igen medaljongen som sin försvunne sons (Som RP:na dödade/images/icons/smile.gif )och ger RP:na en hittelön samt förfrågningar hur de hittade den.
RP:na träffar gammal magikerpolare och han är ute efter en medaljong, den länsherren fick.
RP:na skaffar tillbaka medaljongen.
RP:na följer med magikern och dess lärling till gammal borg.
RP:na blir överlistade utav magikerns lärling som tar medaljongen.
Lärling frammanar demon efter en ritual som RP:na får bevittna.

Vad som hände under tillfällena finns på min <A TARGET=new HREF=http://www.redrival.net/slurk/history/ddark.htm>föreningssida</A>.

/[color:green]Han</font color=green> som ritade två kartor, en bild och skrev c:a 50 ord till sitt äventyr

Rickard

Urverk speldesign
Glömde ladda upp filen

Här kommer den...

/[color:green]Han</font color=green> som också glömde säga att det äldsta speltillfället är längst ner på föreningssidan om du vill läsa i kronologisk ordning

DanielSchenström

Swashbuckler
Yo!

Jag har ett worddokument med äventyrsideer (några sidor) som jag mailar till den som vill ha. Det är dock skrivet på engelska och skrevs ursprungligen för D&D, det har dock inga värden så det går att använda till de flesta rollspel.

realwarduke@hotmail.com

Daniel "Warduke" Schenström

Renfield

Swordsman
Armageddon?

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."

Jag kan gladeligen ta emot det om det är okej för dig.....
Jobbar själv med en kampanj och kan behöva lite utfyllningsideer....

Arbete kommer före succé även i ordboken....

Mutant

Warrior
Re: Någon som har idéer till ett äventyr?[OT]

ojjj!!

First i was blind, now i can see.