Jag har ett kul äventyr på lager, som jag kör med några kompisar. Fast den funkar bäst om rollpersonenerna är goda.
Låt de gå i en stad mitt i natten (vilken stad spelar ingen roll) då de hör en gammal man ropa på hjälp och en massa vapenskrammel. Goda som de är så försöker de förhoppningsvis rädda den gamle mannen. De jagar lätt iväg överfallarna, men ser att mannen är illa tilltygad. Han ber dem om hjälp. Han bär nämligen på en magisk amulett som innehåller själen till en ond demonfurste som blivit inlåst där för eoner sedan, och nu försöker en ond kult få tag på den. Så han är på väg till en annan stad för att lämna den till en trollkarl som kan förstöra den för evigt. Men olyckligtvis så har sekten fått nys om att han hittat amuletten före dem, och eftersom de vet hur han ser ut så vore det ju bättre om de tog hand om den och gav den till trollkarlen. Om de tackar ja, vilket de borde göra om de är onda, så varnar han för att kultens medlemmar inte alltid ser onda ut, och att de kan känna närvaron av amuletten, dvs om den är inom nån mils radie. Låt sedan rollpersonerna möta några på vägen, kanske några som blir överfallna av rövare och som de hjälper, och som de slår sig ihop med eftersom de ska åt samma håll kanske? Låt de andra föreslå det på ett intelligent sätt. Låt det senare visa sig, kanske genom att någon råkar höra de tala för sig själva, att de är ute efter amuletten och att "den gamle måste ha gett den till någon annan". Låt de också säga något som får det att verka som om de inte är onda. För i själva verket är det den gamle mannen som är ond, och "de onda" är en god sammaslutning som bekämpar demonism runtom i världen. Trollkarlen som skulle förstöra amuletten har egentligen tänkt att frigöra demonfursten. Det var väldigt roligt att se RPna försöka komma på vad de ska göra och vem de ska lita på. Och det kan bli väldigt problematiskt. Lägg givetvis in lite andra händelser på vägen, det är alltid roligt. Hur handlingen utspelar sig därefter är upp till RPnas handlande, men ha lite olika scenarion förbereda i alla fall mentalt.