Jarl;n179384 said:
Betan är öppen nu. Som jag förstått är det bara en vanlig team shooter med små matcher? Är det något som skiljer det från typ Call of Duty (förutom annorlunda förmågor och vapen)? Finns det någon progression i förmågor och sådant?
Jag har dålig koll på FPSs i allmänhet, men som jag förstår det har Overwatch mer gemensamt med Team Fortress än Call of Duty i att du har flera distinkta hjältar/klasser (mitt intryck vid en snabb koll på CoD är att klasserna i stort sett bara är lite olika vapen, men i Overwatch är de mer som i ett MMO eller MOBA, med förmågor som skiljer sig rätt mycket åt). Det finns inget "deathmatch"-läge, utan alla matcher rör något mål, t ex att ta och hålla olika punkter, eller eskortera en moj från punkt A till B.
Sedan har du saker som inte är direkt relaterat till spelmekaniken, som att Overwatch verkar vara ett ganska ljust spel. Det känns som att springa runt i en serietidning, eller en Pixar-film, snarare än på ett realistiskt slagfält i regn och lera. Det är en smaksak, men det attraherar mig mer i alla fall.
Slutligen: det är Blizzard. Om det är något Blizzard visat sig vara bra på är det att ta en etablerad genre, göra ett nytt spel i den, och göra det bättre och mer tillgängligt än andra - framför allt för casuals. WoW var t ex långt från det första MMO:t, men det var bara mycket bättre än dess konkurrenter.
Jag är inte något FPS-fan i allmänhet, men jag tänker provspela Overwatch nu i helgen och se om det är något att ha. I så fall blir det det första jag spelat sedan typ Quake.