Jo, men det lirar ju i 5e-divisionen, där finns en större kaka att dela på. Bara efter DoDs släpp räknar jag till följande stora 5e-projekt: World of Kensei, Bullets & Bleedthroughs, Rultmoork, Amethyst, och till kanske hälften Dungeon Delver's Guide. Och jag tror de alla kommer att gå i mål (vissa har redan gjort det). Ingen kommer nog upp i DoDs siffror, men de är rätt säkra kort.Tycker också det är lite kul att Riotminds lägger upp sin kickstarter samma dag:
THE WORLD OF KENSEI - For 5E
Welcome to The World of Kensei! A new setting and rules for Dungeons and Dragons 5E players.www.kickstarter.com
Ja, jag får vänta tills den släpps i handeln, jag har inte råd med så kort varsel. Inte som arbetslös med barn.Ja, precis. Då har ju de som har det knapert ännu mindre chans att kunna planera för att få ihop det ekonomiskt OCH ha en extra utgift på den redan påbörjade lönen. Långt från alla som har de ekonomiska musklerna på så kort varsel. Jag som jobbar statligt kanske har det, men jag känner många som har det mycket tajtare än mig.
Nu har USA gått om Sverige i antal backare (2.070 mot 1.741).3 990 finansiärer i nuläget, varav 3 796 återkommande och 194 som är nya för ligan (om jag tolkar Kickstarters uppgifter rätt). Ca en tredjedel är svenskar, ca en tredjedel amerikaner och ca en tredjedel kommer från andra länder. Det är tydligt att ligan har en stabil skara fans med stor geografisk spridning.
Men alltså! 1741 svenska backare är ju sanslöst många! Ska bli kul att se vad det landar på!Nu har USA gått om Sverige i antal backare (2.070 mot 1.741).
Och nu inser jag att det förstås beror på tidszonerna. Nu när vi svenskar varit vakna i några timmar börjar nämligen antalet svenska backare knappa in snabbare än de USA-iska dito ökar.Nu har USA gått om Sverige i antal backare (2.070 mot 1.741).
Det ser ändå ut som det kommer bli ungefär 1/3 svenskar, 1/3 amerikaner och 1/3 övriga i slutändan. KulOch nu inser jag att det förstås beror på tidszonerna. Nu när vi svenskar varit vakna i några timmar börjar nämligen antalet svenska backare knappa in snabbare än de USA-iska dito ökar.
Var ser man den statistiken?Och nu inser jag att det förstås beror på tidszonerna. Nu när vi svenskar varit vakna i några timmar börjar nämligen antalet svenska backare knappa in snabbare än de USA-iska dito ökar.
Var ser man den statistiken?
Även känt som "4 rollspelsbiljoner".Där passerades 4.000.000 kronor.
Tror snarare den korrekta termen är "fantasiljoner", vilket även incidently passar bra för ankspelet.Även känt som "4 rollspelsbiljoner".
Just nu är jänkarna bara 110 o lite till före svenskarna i mängd.Det ser ändå ut som det kommer bli ungefär 1/3 svenskar, 1/3 amerikaner och 1/3 övriga i slutändan. Kul
Vi som bor i ärkestiftet behöver balansera lite med mera demoner i våra liv.Kollade just statistiken över varifrån backarna kommer och höjde ett ögonbryn över siffrorna för olika orter i Sverige. Det är lätt att tänka sig att backarna ska fördelas jämt över befolkningen och att orterna i toppen ska vara i fallande befolkningsordning, dvs först Stockholm, sedan Göteborg och därefter Malmö. Den stämmer förutom att Göteborg och Malmö petats ner till plats tre och fyra och Uppsala istället sneakat in och snott andraplatsen. Vad beror det på? Är Uppsala ett extrastarkt DoD-fäste eller vad?
Akademiker är bara ett fint sätt att säga nörd. O nördar gillar rollspelÄr Uppsala ett extrastarkt DoD-fäste eller vad?