Nekromanti Något fel på Icq - vad göra?

solvebring

Superhero
Hallå där! :gremgrin:

Det är något fel på min Icq här... På alla andra forum fungerar det felfritt huruvida det visar min status på Icq. Däremot, här, när jag inte är online är den grå, när jag är online är den röd - inte grön?!
Någon som haft samma problem och vet vad man kan göra?

Jag vill faktiskt ja en fungerande Icq-status, och ja, har kontrollerat numret och det stämmer.
Hrm...

Gardener

Champion
Funkar det för någon, någon som vet?

Kan kolla upp om ICQ bytt syntax eller nåt, men det är en som är grön på inloggade-listan just nu, så det borde ju fungera tycker jag.

Rickard

Urverk speldesign
Det lustiga är att om man copy-pastar Adus blomma (från Inloggadesidan) och slänger in adressen till den i adressfältet så blir den grön (det händer inte med andra som är röda). Hans onlinestatus i profilen är däremot grön och det är väl det viktiga?

/Han som kollade hur många inlägg han gjort per dag senaste veckan och blev lite rädd

solvebring

Superhero
Nej tusan, det blir inget bättre. Det är inte förens efter flera timmar online som den blir grön. Förra gången nu den blev grön då hade jag varit Offline på min Icq i flera timmar, det vill säga det var bra längesedan jag var online, men då blev den grön minsann.
Det verkar bli någon slags jäkla delay som verkligen halkar efter, men det funkar ju bra för alla andra?

Undrar om det kan vara något med mitt konto på Icq som är lite skit...