Nekromanti Något pinsamt. Hjälp!

Tell

Hero
Jag har just upptäckt faran med att bara umgås med nördar av ett eller annat slag. Min käre fader frågade mig just vad jag ville ha i tjugofemårsgåva, och tillät mig inte att neka, vilket var min förstaimpuls. Han underkände också min andraimpuls, vilket var böcker.

Problemet för mig är att dessa alternativ, jämte, möjligen, romerska signetringar och mynt från diadochertid (samt naturligtvis värdepapper) är vad jag kan komma på, men jag kan inte gärna göra karln besviken på det sättet; vår relation är spänd som den är.

Så, vad i helvite önskar man sig till tjugofemårsdagar om man är en någorlunda normal människa? Gärna något som går att stuva på ett behändigt sätt; jag och flickvännen bor ännu litet.

Tacksam för svar; detta med att vara normal är svårt när man är otränad.

w176

Förlorad dotter
En ny cyckel. Eller bidrag till en ny cyckel.

Det brukar göra alla glada. Det är praktiskt, förnuftigt och hälsosamt, och något alla kan relatera till.

Tell

Hero
OK, tack, skall tagas i åtanke.

Fler möjligheter?

(jag avser verkligen inte att vara kort; missförstå mig rätt, jag är främst genuint intresserad av fler valmöjligheter)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Sprit?

Äh, jag vet inte. När jag var 25 önskade jag mig mest mat, eftersom jag vid tillfället levde på socbidrag och knappt hade råd med någon eftersom jag ännu inte slutat röka (typ)...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
En resa? Far iväg med sambon någon vecka eller en helg, och om ni inte köper på er en massa souvernirer blir inte bostaden nerplottrad heller.

Tell

Hero
Det är en trevlig idé, som dock inte låter sig göras, av andra skäl.

Tell

Hero
kan vara trevligt - vi är båda lika museinördiga, så det kan fungera. Eller bidrag till detta.

Tell

Hero
God Idé. En trevlig läderkavaj kan fungera mycket bra. Och detta är fortfarande socialt accepterbart? Jag bryter inte mot några "normalitetskoder"?

Tell

Hero
mycket trevlig tanke. Och som sagt: detta är accepterbart?

w176

Förlorad dotter
Inte alls. Min far är en väldigt välklädd och modeintresserad herre i näringslivet i 60 års åldern. Till och med han och hans polare har läderjackor.

Om du inte skaffat en typisk lång läder-goth rock så är det helt normalt.

solvebring

Superhero
En kryssning?
Något trevligt att dricka, en fin whisky eller så, om man nu dricker?
Ett presentkort på något vettigt, kanske en herrbutik med stiliga kläder eller så?

... Ehm, ja, jag brukar ju typ bara önska mig pengar, böcker eller rollspel så jag vet inte.

Förövrigt tycker jag väl egentligen att du ska vara ärlig mot din farsgubbe. Kan han inte ta dig för den du är och acceptera dina nördiga intressen så vad fan - då är det väl hans bekymmer. Men det är ju min åsikt det, utan att känna till några detaljer. Just saying, imho.

Tell

Hero
min far är snäppet konservativare. men då räknar jag på detta som ett av huvudalternativen.

Tell

Hero
Far är en gammaldags hovman (jo) som nära nog slog upp kontakten med mig när jag meddelade frånvaro vid en hjälpinsats på "fel" sätt. Tiden då jag var öppet nyliberal var en då samtliga socialt relaterade ämnen gick bort från samtalslistan (som därmed reducerades till skogsarbete på landet). Det modus vivendi som vi har utvecklat nu, vill jag verkligen inte rubba; att det sedan baseras på en udda version av don't ask, det är en annan sak. Men detta sagt, så skulle det verkligen ha varit önskvärt att ha en öppnare kontakt, så jag förstår vad du menar, och hade kommit med en motsvarande kommentar.

Sorry, skrev innan jag han tänka. Jo, det vore önskvärt med en öppnare kontakt, men det är för närvarande inte görligt.

Tell

Hero
det är en oerhört trevlig idé. Det öppnar dessutom för möjligheten att skaffa fler rollspel, vilket jag sällan unnar mig.

Tell

Hero
Tusen tack alla, nu känner jag mig något lugnare!

Detta var ett fantastiskt sätt att få ny input. Tusen tack.