Tomatalven
Hero
- Joined
- 22 Sep 2012
- Messages
- 1,175
Vad tycker ni om de här? Är de balanserade? Med det menar jag om de är lika bra och inte bättre/sämre än de andra raserna. Behöver något läggas till eller tas bort?
Hobbit/halvling hyfsat tolkienenlig
Egenskapsmodifikationer: +2 Motorik(Mot. används även för att smyga när jag SLar) -1 Fysik
Svårsedd: +2T på Motorikslaget när de ska smyga
Oväntat mod: +1T på Skräcktest, om de klarar slaget får de +1T på alla offensiva handlingar mot "skräckkällan" i 1 stridsrunda, som kan sparas till närhelst spelaren vill.
Kasta(...eller nåt coolare namn): +1T på Fysikslaget vid kast.
Svår att träffa: Får +1T på försvarsslag mot fiender som är större än hobbiten, då hobbitar är små och rörliga.
Små händer: Alla vapen har alltid vapenmodifikationen för trånga utrymmen i en hobbits händer, t.ex blir en 2h-yxa +1 istället för +4. Alla vapen större än ett kortsvärd blir tvåhantade för en hobbit.
Korta ben: en "move action"(dndspråk)= 4 rutor,tre med +2 (eller tyngre) rustning (Motsvarande: alv, människa och halvmänniskor 6 rutor/5 rutor i +2r, dvärg 5/4)
Antal startförmågor: 4
Magisk funktion (som att människr kan vara spellcasters medan dvärgar smider magiska prylar och alver är magiska i största allmänhet utan att kasta spells om jag förstått rätt): Jag vet inte riktigt(NÅGRA IDÉER?), om inte annat så har de ingen.
Halvork
Egenskapsmod.: +2 Fysik
Kannibalism: Läker lika fort som dvärgar OM födan under läkningsperioden i huvudsak består av kött från andra humanoida varelser
Hotfull: +2T för att hota/skrämma MEN -2T för att övertala/charma, -3T om det gäller dvärgar
Svartblods-/goblinoidöga: Kan se klart även i kompakt mörker eftersom deras ögon kan uppfatta skillnader i temperatur ner till delar av grader.
Startförmågor: 4
Magisk funktion: Samma som människor, alltså kan de vara magiker.
Halvalv
Egenskapsmod.: +2 Närvaro
Immun mot gifter och sjukdomar.
Hmm...
Startförmågor: 4
Magi: som människor
Så, vad tycks? Ska kanske spela i helgen, hoppas de blir färdiga till dess.
Hobbit/halvling hyfsat tolkienenlig
Egenskapsmodifikationer: +2 Motorik(Mot. används även för att smyga när jag SLar) -1 Fysik
Svårsedd: +2T på Motorikslaget när de ska smyga
Oväntat mod: +1T på Skräcktest, om de klarar slaget får de +1T på alla offensiva handlingar mot "skräckkällan" i 1 stridsrunda, som kan sparas till närhelst spelaren vill.
Kasta(...eller nåt coolare namn): +1T på Fysikslaget vid kast.
Svår att träffa: Får +1T på försvarsslag mot fiender som är större än hobbiten, då hobbitar är små och rörliga.
Små händer: Alla vapen har alltid vapenmodifikationen för trånga utrymmen i en hobbits händer, t.ex blir en 2h-yxa +1 istället för +4. Alla vapen större än ett kortsvärd blir tvåhantade för en hobbit.
Korta ben: en "move action"(dndspråk)= 4 rutor,tre med +2 (eller tyngre) rustning (Motsvarande: alv, människa och halvmänniskor 6 rutor/5 rutor i +2r, dvärg 5/4)
Antal startförmågor: 4
Magisk funktion (som att människr kan vara spellcasters medan dvärgar smider magiska prylar och alver är magiska i största allmänhet utan att kasta spells om jag förstått rätt): Jag vet inte riktigt(NÅGRA IDÉER?), om inte annat så har de ingen.
Halvork
Egenskapsmod.: +2 Fysik
Kannibalism: Läker lika fort som dvärgar OM födan under läkningsperioden i huvudsak består av kött från andra humanoida varelser
Hotfull: +2T för att hota/skrämma MEN -2T för att övertala/charma, -3T om det gäller dvärgar
Svartblods-/goblinoidöga: Kan se klart även i kompakt mörker eftersom deras ögon kan uppfatta skillnader i temperatur ner till delar av grader.
Startförmågor: 4
Magisk funktion: Samma som människor, alltså kan de vara magiker.
Halvalv
Egenskapsmod.: +2 Närvaro
Immun mot gifter och sjukdomar.
Hmm...
Startförmågor: 4
Magi: som människor
Så, vad tycks? Ska kanske spela i helgen, hoppas de blir färdiga till dess.