Nekromanti Några hemgjorda raser till F!

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Vad tycker ni om de här? Är de balanserade? Med det menar jag om de är lika bra och inte bättre/sämre än de andra raserna. Behöver något läggas till eller tas bort?

Hobbit/halvling hyfsat tolkienenlig

Egenskapsmodifikationer: +2 Motorik(Mot. används även för att smyga när jag SLar) -1 Fysik

Svårsedd: +2T på Motorikslaget när de ska smyga

Oväntat mod: +1T på Skräcktest, om de klarar slaget får de +1T på alla offensiva handlingar mot "skräckkällan" i 1 stridsrunda, som kan sparas till närhelst spelaren vill.

Kasta(...eller nåt coolare namn): +1T på Fysikslaget vid kast.

Svår att träffa: Får +1T på försvarsslag mot fiender som är större än hobbiten, då hobbitar är små och rörliga.

Små händer: Alla vapen har alltid vapenmodifikationen för trånga utrymmen i en hobbits händer, t.ex blir en 2h-yxa +1 istället för +4. Alla vapen större än ett kortsvärd blir tvåhantade för en hobbit.

Korta ben: en "move action"(dndspråk)= 4 rutor,tre med +2 (eller tyngre) rustning (Motsvarande: alv, människa och halvmänniskor 6 rutor/5 rutor i +2r, dvärg 5/4)

Antal startförmågor: 4

Magisk funktion (som att människr kan vara spellcasters medan dvärgar smider magiska prylar och alver är magiska i största allmänhet utan att kasta spells om jag förstått rätt): Jag vet inte riktigt(NÅGRA IDÉER?), om inte annat så har de ingen.

Halvork

Egenskapsmod.: +2 Fysik

Kannibalism: Läker lika fort som dvärgar OM födan under läkningsperioden i huvudsak består av kött från andra humanoida varelser :gremlaugh:

Hotfull: +2T för att hota/skrämma MEN -2T för att övertala/charma, -3T om det gäller dvärgar

Svartblods-/goblinoidöga: Kan se klart även i kompakt mörker eftersom deras ögon kan uppfatta skillnader i temperatur ner till delar av grader.

Startförmågor: 4

Magisk funktion: Samma som människor, alltså kan de vara magiker.

Halvalv

Egenskapsmod.: +2 Närvaro

Immun mot gifter och sjukdomar.

Hmm...

Startförmågor: 4

Magi: som människor

Så, vad tycks? Ska kanske spela i helgen, hoppas de blir färdiga till dess.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Tomatalven said:
Vad tycker ni om de här? Är de balanserade? Med det menar jag om de är lika bra och inte bättre/sämre än de andra raserna. Behöver något läggas till eller tas bort?

Hobbit/halvling hyfsat tolkienenlig

Egenskapsmodifikationer: +2 Motorik(Mot. används även för att smyga när jag SLar) -1 Fysik

Svårsedd: +2T på Motorikslaget när de ska smyga

Oväntat mod: +1T på Skräcktest, om de klarar slaget får de +1T på alla offensiva handlingar mot "skräckkällan" i 1 stridsrunda, som kan sparas till närhelst spelaren vill.

Kasta(...eller nåt coolare namn): +1T på Fysikslaget vid kast.

Svår att träffa: Får +1T på försvarsslag mot fiender som är större än hobbiten, då hobbitar är små och rörliga.

Små händer: Alla vapen har alltid vapenmodifikationen för trånga utrymmen i en hobbits händer, t.ex blir en 2h-yxa +1 istället för +4. Alla vapen större än ett kortsvärd blir tvåhantade för en hobbit.

Korta ben: en "move action"(dndspråk)= 4 rutor,tre med +2 (eller tyngre) rustning (Motsvarande: alv, människa och halvmänniskor 6 rutor/5 rutor i +2r, dvärg 5/4)

Antal startförmågor: 4

Magisk funktion (som att människr kan vara spellcasters medan dvärgar smider magiska prylar och alver är magiska i största allmänhet utan att kasta spells om jag förstått rätt): Jag vet inte riktigt(NÅGRA IDÉER?), om inte annat så har de ingen.

Halvork

Egenskapsmod.: +2 Fysik

Kannibalism: Läker lika fort som dvärgar OM födan under läkningsperioden i huvudsak består av kött från andra humanoida varelser :gremlaugh:

Hotfull: +2T för att hota/skrämma MEN -2T för att övertala/charma, -3T om det gäller dvärgar

Svartblods-/goblinoidöga: Kan se klart även i kompakt mörker eftersom deras ögon kan uppfatta skillnader i temperatur ner till delar av grader.

Startförmågor: 4

Magisk funktion: Samma som människor, alltså kan de vara magiker.

Halvalv

Egenskapsmod.: +2 Närvaro

Immun mot gifter och sjukdomar.

Hmm...

Startförmågor: 4

Magi: som människor

Så, vad tycks? Ska kanske spela i helgen, hoppas de blir färdiga till dess.
Tycker att de ser jävligt feta ut faktiskt. Är nästan lite avis på den där halvorchen känner jag =)

Jag får visserligen mörkersyn, +2 fys och fem förmågor. Men det där intimidateköret och kannibalgrejjen (som är cooooooooooooool!) skulle jag fan inte banga på helt ärligt.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Laowai said:
Tomatalven said:
Vad tycker ni om de här? Är de balanserade? Med det menar jag om de är lika bra och inte bättre/sämre än de andra raserna. Behöver något läggas till eller tas bort?

Hobbit/halvling hyfsat tolkienenlig

Egenskapsmodifikationer: +2 Motorik(Mot. används även för att smyga när jag SLar) -1 Fysik

Svårsedd: +2T på Motorikslaget när de ska smyga

Oväntat mod: +1T på Skräcktest, om de klarar slaget får de +1T på alla offensiva handlingar mot "skräckkällan" i 1 stridsrunda, som kan sparas till närhelst spelaren vill.

Kasta(...eller nåt coolare namn): +1T på Fysikslaget vid kast.

Svår att träffa: Får +1T på försvarsslag mot fiender som är större än hobbiten, då hobbitar är små och rörliga.

Små händer: Alla vapen har alltid vapenmodifikationen för trånga utrymmen i en hobbits händer, t.ex blir en 2h-yxa +1 istället för +4. Alla vapen större än ett kortsvärd blir tvåhantade för en hobbit.

Korta ben: en "move action"(dndspråk)= 4 rutor,tre med +2 (eller tyngre) rustning (Motsvarande: alv, människa och halvmänniskor 6 rutor/5 rutor i +2r, dvärg 5/4)

Antal startförmågor: 4

Magisk funktion (som att människr kan vara spellcasters medan dvärgar smider magiska prylar och alver är magiska i största allmänhet utan att kasta spells om jag förstått rätt): Jag vet inte riktigt(NÅGRA IDÉER?), om inte annat så har de ingen.

Halvork

Egenskapsmod.: +2 Fysik

Kannibalism: Läker lika fort som dvärgar OM födan under läkningsperioden i huvudsak består av kött från andra humanoida varelser :gremlaugh:

Hotfull: +2T för att hota/skrämma MEN -2T för att övertala/charma, -3T om det gäller dvärgar

Svartblods-/goblinoidöga: Kan se klart även i kompakt mörker eftersom deras ögon kan uppfatta skillnader i temperatur ner till delar av grader.

Startförmågor: 4

Magisk funktion: Samma som människor, alltså kan de vara magiker.

Halvalv

Egenskapsmod.: +2 Närvaro

Immun mot gifter och sjukdomar.

Hmm...

Startförmågor: 4

Magi: som människor

Så, vad tycks? Ska kanske spela i helgen, hoppas de blir färdiga till dess.
Tycker att de ser jävligt feta ut faktiskt. Är nästan lite avis på den där halvorchen känner jag =)

Jag får visserligen mörkersyn, +2 fys och fem förmågor. Men det där intimidateköret och kannibalgrejjen (som är cooooooooooooool!) skulle jag fan inte banga på helt ärligt.
btw fyra förmågor var det.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Tomatalven said:
Laowai said:
Tomatalven said:
Vad tycker ni om de här? Är de balanserade? Med det menar jag om de är lika bra och inte bättre/sämre än de andra raserna. Behöver något läggas till eller tas bort?

Hobbit/halvling hyfsat tolkienenlig

Egenskapsmodifikationer: +2 Motorik(Mot. används även för att smyga när jag SLar) -1 Fysik

Svårsedd: +2T på Motorikslaget när de ska smyga

Oväntat mod: +1T på Skräcktest, om de klarar slaget får de +1T på alla offensiva handlingar mot "skräckkällan" i 1 stridsrunda, som kan sparas till närhelst spelaren vill.

Kasta(...eller nåt coolare namn): +1T på Fysikslaget vid kast.

Svår att träffa: Får +1T på försvarsslag mot fiender som är större än hobbiten, då hobbitar är små och rörliga.

Små händer: Alla vapen har alltid vapenmodifikationen för trånga utrymmen i en hobbits händer, t.ex blir en 2h-yxa +1 istället för +4. Alla vapen större än ett kortsvärd blir tvåhantade för en hobbit.

Korta ben: en "move action"(dndspråk)= 4 rutor,tre med +2 (eller tyngre) rustning (Motsvarande: alv, människa och halvmänniskor 6 rutor/5 rutor i +2r, dvärg 5/4)

Antal startförmågor: 4

Magisk funktion (som att människr kan vara spellcasters medan dvärgar smider magiska prylar och alver är magiska i största allmänhet utan att kasta spells om jag förstått rätt): Jag vet inte riktigt(NÅGRA IDÉER?), om inte annat så har de ingen.

Halvork

Egenskapsmod.: +2 Fysik

Kannibalism: Läker lika fort som dvärgar OM födan under läkningsperioden i huvudsak består av kött från andra humanoida varelser :gremlaugh:

Hotfull: +2T för att hota/skrämma MEN -2T för att övertala/charma, -3T om det gäller dvärgar

Svartblods-/goblinoidöga: Kan se klart även i kompakt mörker eftersom deras ögon kan uppfatta skillnader i temperatur ner till delar av grader.

Startförmågor: 4

Magisk funktion: Samma som människor, alltså kan de vara magiker.

Halvalv

Egenskapsmod.: +2 Närvaro

Immun mot gifter och sjukdomar.

Hmm...

Startförmågor: 4

Magi: som människor

Så, vad tycks? Ska kanske spela i helgen, hoppas de blir färdiga till dess.
Tycker att de ser jävligt feta ut faktiskt. Är nästan lite avis på den där halvorchen känner jag =)

Jag får visserligen mörkersyn, +2 fys och fem förmågor. Men det där intimidateköret och kannibalgrejjen (som är cooooooooooooool!) skulle jag fan inte banga på helt ärligt.
btw fyra förmågor var det.
Jaa, alltså på min karaktär som jag redan har gjort i Bassejrs spel =)
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
En "ras", eller snarare sjukdom:

Vampyr man är vampyr och en annan ras samtidigt

Nackdelar: Skadas 2T6 varje runda i solljus. Har ingen spegelbild, kan inte gå in i någons hus utan att vara inbjuden, korsa strömmande vatten. Kan inte vara nära symbolen för den religion hen tillhörde i livet eller vitlök.

Blodbehov: Efter dygn 1. utan blod: Kp, Tkp och Mana kan inte regenereras.
Dygn 2: 1T6 skada direkt på KP och en av Vampyrkrafterna(se nedan) går förlorad.
Dygn 3: 2T6 skada direkt på KP och ännu en av Vampyrkrafterna går förlorad.
Dygn 4: 3T6 och ännu en kraft. Osv osv.

Vampyrkrafter: +1 i valfri Egenskap
Förvanfla sig till en fladdermus på valfri tid
+2T på Närvaroslaget för att charma någon

Vad tycks, är den balanserad?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag tycker man kan bjussa på Förmågor som Ser i mörker och Rör sig ljudlöst. Eller vad man vill kalla dem. Ock kanske fler nackderar som att man inte tål heliga föremål och silver. Vitlöks-känslighet är kanske för fjantigt, men passar i vissa kampanjer.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Ja, det passar. Rör sig ljudlöst kanske blir en +1T bonus till smygaslag då. Tänk en vampyrhobbit. Med mina husregler får den minst 6T på att smyga xD
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,554

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
God45 said:
Tomatalven said:
Ja, det passar. Rör sig ljudlöst kanske blir en +1T bonus till smygaslag då. Tänk en vampyrhobbit. Med mina husregler får den minst 6T på att smyga xD
Nej, bara nej. Vi har redan behövt se den här styggelsen en gång:

http://creaturecatalog.enworld.org/converted/view_c.php?CreatureID=2094


Du kan inte se det men jag skakar min näve mot dig upprört och fientligt genom nätet :gremwink:
Varför inte? Eller ännu bättre: dvärgvampyr
 
Top