Nekromanti Några nya vapen

Vampirehunter J

Veteran
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Re: Några nya vapen, del 2

Jag kanske har tolkat Joel fel men när han nämde svärdstaven för mig så trodde han hade samma bild av den som en annan av mina goda vänner. En kort stav inte en stor lång stav fast genom att läsa det han skrivit måste jag misstolkat för jag trodde själva staven bara skulle vara runt 60 cm.
Rätt svärdsstavens grepp är bara 60-70cm långt, ressten av staven är svärdsklingor, vapnet är inte som andra trott en Ishani med två blad.

zuntona

Swordsman

Personligen tycker jag det gör betydligt stor skillnad på hur vapnet används beronde på längden. Den kortare varianten bör ha högre snabbhetsindex i involverad strid. Dessutom en kort variant tror jag man skulle kunna lägga in under färdigheten stav. Medan en längre inte alls påminner tillräckligt om en existerande färdighet för att lägga in under det.

zuntona

Swordsman

Yeah, en morgon trött Johan som blir överlycklig över ha rätt till slut om något på forumet. :gremlaugh:
Dock tycker jag fortfarande att vapnen i Eon räcker men jag har inget emot att ta med en svärdstav till det spel jag och Ben håller på med.