Nekromanti Nån mer som stör sig på ..

Helmgast
Re: man måste mata kobolderna :)

Därför att de är väldigt välskrivna och intressanta, ifall man är intresserad av en medeltida tempelriddare (kanske att man blir det om man har spelat en). Detta är den huvudsakliga anledningen.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Helmgast
Re: INTE JAG

Har du fortfarande inte tagit reda på vad härskarringen är för något skall du ICKE säga vad som är rätt till mig.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Vindhand

Myrmidon
Arn

Att alla Guillous protagonister är bäst på allt är bara en liten bieffekt då? Att lille Arn inte bara är ambidextriös, mest välbildad, bäst på att slåss, bäst på att skjuta båge, bäst på att rida och snyggast, han har dessutom bäst vapen, bäst häst, mest pengar, mest inflytande, snyggast flickvän o.s.v...

Nej, jag tycker Herr G är en kobold av stora mått.

(och så irriterar jag mig på stridssekvenserna... varför måste även de bästa vikingarna vara fumlande amatörer som inte kan göra ett hugg utan att falla omkull? Varför spelar stridserfarenhet ingen roll? Hur kan man ofelbart undvika anfall utan att behöva parera dem trots att man har begränsat med utrymme att fly på? Nu har jag i.o.f.s bara läst första boken (eftersom den var så irriterande)...)

duvan

Warrior
Re: Arn

Det vore ganske ointressant att läsa om en man som var en exakt medelmåtta. Vad är det som bestämmer att om man är bättre än någon annan så finns det konstiga uttrycket kobold där.

Riddaren

Swashbuckler
Re: FV i eon?

I exemplena står det färdighetschans för det värde en person har på sina färdigheter i Eon.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Sodivra

Champion

Själv föredrar jag faktiskt att säga FV. Bättre än FC. /images/icons/wink.gif

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Riddaren

Swashbuckler
FC...då tänker jag... (OT)

...genast på engelska premier league, dvs FC = Fotball Club, FC har den betydelsen även i Italien t.ex. Parma FC etc...

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

[H2O]

Veteran

Då skall du läsa "Ondskan" av Guillou. Huvudpersonen där är också bäst på nästan allt (smartast, snyggast, osv...) Den boken är dessutom självbiografisk ;)

Helmgast

Jag har aldrig spelat DoD, men förlåt, vad ska man säga istället för FV? SV (skicklighetsvärde?)

Helmgast
Re: INTE JAG

Nämen vad duktig du är!! För att besämma över mig krävs mer. T ex att övertala sina föräldrar att RH's morsa INTE är farlig och att det är helt okej att åka bil med dem...

Ironi eller? Själv vet jag faktiskt inte.

Ps.<strike> Wänga </strike> Alingsås Ds.

Vindhand

Myrmidon

Det vore ganske ointressant att läsa om en man som var en exakt medelmåtta.

Naturligtvis... men man kan avvika från medelmåttan på många sätt... Ett par svagheter för att balansera alla enorma styrkor hade varit mysigt. Stålmannen har i.a.f. kryptonit att se upp för...

Är det t.ex nödvändigt för storyns läsvärdhet att Arn är bäst på att skjuta båge utöver allt annat han är oslagbar på? Hade det verkligen krossat hans karaktär att vara medelmåttig eller t.o.m. kass på det? Kanske litet närsynt?

Det som gör en kobold är inte dess makt utan avsaknaden av verkliga svagheter...

Re: FC...då tänker jag... (OT)

Hata fotboll.
Vem bryr sig om det heter FC, FV eller V?

"I begynnelsen skapade människan Gud"