Nekromanti Nån som kan ge mej lite hjälp

appe

Veteran
Hejsan!
Håller på att göra en ny karaktär som skall behärska "Drömmagi"
Så jag undrar om de finns någon som kan hjälpa mej med lite tips vad den magiskolan ska ha för besvärjelser. Eller om ni har tillgång till Drömmagi i rollspelt "Kult" eller "Vampire" Har för mej att de ska finnas "Drömmagi" i dom spelen.
Men kom gärna med egna förslag och ideèr.

Försvinn du som lyser över mitt folk!!
//Appe

Dimfrost

Special Circumstances
Dessutom finns det drömmagi i Mörkrets väktare till DoD Chronopia, men jag ger några allmänna exempel: kontrollera drömmar (sina egna eller andras), vandra i andras drömmar, förflytta föremål från drömmarna till den verkliga världen (eller tvärtom), frammana mardrömsbestar, fängsla folk i drömmarna så att de inte kan vakna,samt orsaka sanndrömmar och spådomar på så sätt.

/Dimfrost

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Till viken del? Chropia DOD6, vilken?
Spelar det någon större roll?

I Kult 2nd Ed. så finns The Lore of the Dream och The Art of Dreaming, två magiformer som överlappar varandra något. Exempel på vad man kan göra med Lore of Dreams: 1) titta in i någon annans dröm och dra in dem i dina egna drömmar. 2) Öppna en protal till drömvärlden, ändra drömmar, överföra dina egna drömmar till någon annan. 3) Dela en dröm med flera personer samtidigt. 4) Skapa ett permanent "tempel" inne i dina drömmar. Med ännu högre färdighetsvärde så är det möjligt att vandra fritt mellan dröm och verklighet, förutspå framtiden med hjälp av drömmar, skapa egna drömvärldar, med mera.

DODswe4

Hero
Den stora skillanden är att jag inte kan DOD6. Medans Chronpias vet jag lite om i alla fall. I chropia är det en Demonmagi för övrigt

appe

Veteran
Tack för svaren.
Finns de mer information på någon hemsida?
Skulle vara intressant att läsa lite mer om de.