Nekromanti nån som kan vara snäll o hjälpa mej

han göte

Warrior
kan nån komma på ett bra namn till ett barbar folk som sak påminna lite om tiraker i eon?? snälla svara....kan inte komma på nåt bra. har gjort typ 20 15 folk o har bara de kvar.

andra namm:
människofolk
Patimer
Celmer
Dorkaner
Västfolkare
Skogsfolkare*
Romarier
Östfolkare*
Raler
alver
Hallanin
Ethera
Mishan
Rolin
Dvärgar
Khar
Zammash
Rackash
andra raser
Småfolkare
Små hoppare*
Hynder
Hoter
*= andra namn jag är osäker på att använda

Rising

Vila i frid
Berätta vilka andra namn du har i spelvärlden, så är det enklare för oss att hitta på något som kan passa dig.

Nå, om det ska låta som "tiraker", typ, så kan jag ge denna hjälp: Använd vokaler som O, A och U då de är de väldigt "primitiva", använd konsonanter som låter som rytningar och morrningar (om det inte ska vara afrikanska barbarfolk, typ Mmbabwer, Ugulumber osv) och försök hålla antalat stavelser lågt. Inte "Åh, här kommer barbarfolket Chalaloficéerna! Och de har hjälp av de primitiva Feniffipilupperna!"

Nå, här kommer en namntabell. Ta fram en T10 och slå fram en inledning på namnet:

1. A-
2. Go-
3. Gxa-
4. Ba-
5. Bxa-
6. Ka-
7. O-
8. Tha-
9. Wxo-
0. Tu-

Slå sedan ett nytt slag med T10 för att se hur namnet skall sluta:

1: -xogger
2: -xukker
3: -rfer
4: -xaker
5: -kker
6: -xker
7: -xqer
8: -xder
9: -xoker
0: -gger

...och slutligen: "x" skall inte vara "x", utan om du har ETT x i namnet du just slagit fram, så skall det vara ett R. Om du har två (såsom "Gxaxaker") så skall det första vara ett L och det nästa vara ett R. ("Glaraker", med andra ord)

Nu har du 100 namnförslag. Några suger, några är okej.

Jarre

Swordsman
Tja, inget fel i en namngenerator i sig (kanske bara den sena timmen [ja, sena] som spelar mig ett spratt) men jag ser inte nödvändigheten i den. Du ger riktigt schysta förslag ("vokaler som O, A och U..." etc) som kan skapa miljontals namn - var behöver man framslumparen? "Underskatta aldrig andras förmåga." för att citera mig själv något jag myntade just nu och således var tvungen att ta med...

Krille

Super Moderator
""Underskatta aldrig andras förmåga." för att citera mig själv något jag myntade just nu och således var tvungen att ta med..."

"Skriv som om läsaren vore en idiot. Risken finns att han är en."

Rising

Vila i frid
var behöver man framslumparen?
Jag skriver sådana här generatorer för att illustrera "sådana här namn borde funka" och för att mana till inspiration där trådstartaren sedan kan hitta på sina egna namn.

Om jag hade skrivit en lista så hade de kunnat anmärka på mina exempel: "det där var dåligt" eller "det där var bra - det tar jag!" - Det vill jag inte. Så genom att bara illustrera principen bakom de namn jag tror skulle passa så kan trådstartaren istället få välja ett namn själv och - än bättre - frångå mina mallar.

Det är så jag låter alla slumpgeneratorer fungera. (Såsom typ värdshusnamngeneratorn (tryck på Uppdatera för att få ett nytt namn))

Foggmock

Myrmidon
(Såsom typ värdshusnamngeneratorn (tryck på Uppdatera för att få ett nytt namn))

För egen del låter de flesta bara snuskiga.

Pottan och Hålet

eller

Väpnaren och Bondmoran

Foggmock - fantiserar :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Såsom typ värdshusnamngeneratorn
Som bland annat genererar följande respektabla inrättningar:

Ylande Flickan
Råttans Potta
Flickan, Loppan och Pottan
Vita Ålen
Ålen, Skökan och Kitteln
Svettiga Geten
Skökan, Länsman och Tornet
Hästen och Jungfrun
Gubben och Jungfrun
Nunnan och Hunden
Jungfrun, Knekten och Hålet
Nakna Svinet
Flickan och Ålen
Sköna Hålet
Grymma Jungfrun
Tjuven och Änkans Brunn
Skökan, Dvärgen och Torpet
Bajsande Grisen
Flickan i Träsket
Skökan, Väpnaren och Trumpeten
Bocken i Pottan
Länsman och Skökans Harem

Med sådana referensramar så måste dina krogrundor vara... ehm... spännade?

Rising

Vila i frid
Well, vad hade ni egentligen väntat er av något som jag programmerat? Ni känner ju mig. :^)

Men erkänn att de flesta av de där uteställena låter rätt inbjudande!

/Rising
tycker att sådana namn passar utmärkt i de flesta fantasysammanhang.

Hjalle

Swashbuckler
För att inte tala om Höga Dvärgen... :gremtongue:

-Hjalle, hört talas om att dvärgknark är tuffa grejor....

Hjalle

Swashbuckler
iiiiik!

Gah... testade lite mera... Och vad kommer upp de fem första gångerna? Jo... (skrämmande)

Pastorns harem
Nunnans bajshål
Skökans brunn
Höga pastorn
Ålen i trumpeten.

Det är nästan lite läskigt med det här...

-Hjalle, testar igen ( :gremsmile: ) och får Svettiga pastorn, Fulla Barnkrossaren och Flickans krypin... :gremtongue:

Rising

Vila i frid
Re: iiiiik!

Det är inte så läskigt, för det fungerar nämligen så att jag medvetet styr slumpandet så att det -ska- bli många sådana namn. Jag berättade mer om det här , på den tiden som generatorn var ny och fräsch (så kan ni också se hur stenmögelgamla ni är som kommenterar hur tokiga vissa namnkombinationer är idag (det gjorde ju vi för tusen år sedan)).

Men eftersom det här är en grisodlares tråd så tycker inte jag att man ska kapa den med Off Topic-prat. Det kan ni göra med erfarnare forumiters trådar istället.

Jag tycker vi slutar prata om något annat än det som han göte har ställt frågan om.

/Rising
gillar inte när det kommer för många OT (off topic)-inlägg.

Troberg

Sinister eater
Men erkänn att de flesta av de där uteställena låter rätt inbjudande!
Jag är mest stött för att jag inte är medbjuden på dina krogrundor, de verkar röjiga.

Jarre

Swordsman
Re: nån som kan vara snäll o hjälpa mej (ant)

Och det är ju ett logiskt och passande upplägg, att snarare inspirera än diktera.

"Länsman, Bävern och Hålet" Hehe...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Jag slog och fick...

utan att ha läst hela tråden inser jag att ett resultat kan bli Bagger... vänta nu det påminner om nåt...