Nekromanti Nån som sett DoD filmen?

agonar

Veteran
Öhh Conana filmerna?? Du kan inte mena att dom e bra?? Dom e ju usla!! Jag håller med Eksem med att det inte finns nåra bra fantasy filmer (bortsett SoR).

Nightowl

Champion
Vitsen med Beastmaster...

...är översteprästens fula lösnäsa.

Vitsen med Beastmaster 2 är scenen i vår värld (!) där huvudpersonen åker förbi en biograf som visar Beastmaster.

Förresten, är det i den eller He-Man-filmatiseringen som den första jordbo huvudpersonen möter är en nybörjare på rullskridskor? Vederbörande blir helt logiskt vettskrämd, så han sparkar av sig skridskorna och springer. Hjälten tar konfunderad upp en skridsko och säger till sig själv nåt i stil med: "Konstigt. När infödingarna vill springa fortare, tar dom av sig fötterna!?!"

Jag var nog inte tillräckligt nykter för att minnas mer.

Nightowl, blev inte måttlighetsdrickare av nämnda anledning, men den är så god som någon...

Rickard

Urverk speldesign
"Öhh Conana filmerna?? Du kan inte mena att dom e bra??"
Antar att du svarar på Hasses inlägg och inte mitt.. Jag har inte ens nämnt Conan-filmerna i mitt inlägg.. Men bara för att du gjorde det tänker jag svara dig.. Jag tycker faktiskt Conan-filmerna är rätt bra, även om 1:an är lite seg i slutet.. Fast jag sänker nog mina krav automatiskt när det gäller fantasyfilmer.

Dragonheart, Ladyhawke och Conan-filmerna skulle säkert vara i samma klass som SoR om de hade haft samma budjet.. Tror inte du det?
Vilka av de fantasyfilmer som vi räknat upp har du sett (frågar Eksem också) när du skriver "att det inte finns nåra bra fantasy filmer (bortsett SoR)."? Jag menar, hur många filmer har du sett? Det låter som om du sett allihop (även He-man men "Dolphan"!)..

/[color:448800]Han</font color=448800> som tyckte SoR var lite överdådig emellanåt

Rickard

Urverk speldesign
Re: Ett par till

"Ladyhawke: /.../ Resten är faktiskt helt underbart."
En detalj som är skön i Ladyhawke är att hjälten (Rutger) är svartklädd medan biskopen är vitklädd..

/[color:448800]Han</font color=448800> som hellre hade velat se prologen än att få den berättad

Hasse

Hero
Re: Nu glömmer du allt några filmer

"Skulle Conan vara bra? Den tillhör lätt en av de sämsta filmer jag sett. Manuset är helt värdeslöst, skådespelandet är under all kritik (i den mån det ens finns). Miljöerna är dock lite coola av och till."

hehe, ja ja alla kan ju inte tycka lika vilket är tur det. Fast jag kan hålla med att fatasyfilmer i allmänhet om man skall generaliser håller en klart sämre standard än andra mer kommersialla genrerar som komedier, thrillers, action, osv. Dock tycker jag som sagt att det finns fler än bara SoR som är bra inom bland fantasyfilmer.

Hasse

Hero
En fråga

Var kan man få tag på alla de filmer du nämde i fall man nu skulle vilja se dem. SF-bokhandeln?

Eksem

Champion
Hahaha, jag har sett chockerande många med tanke på hur usla de är i allmänhet. Men det mesta mellan He-Man, Den Oändliga Historien och Sagan om Ringen. Typ.

Men nej, jag tror inte filmerna du räknar upp skulle vara mycket bättre med större budget. De skulle bli lite bättre, kanske, men ambitionen verkar ofta ligga på den nivå som filmerna hamnat på, och då hjälper inga pengar i världen.

Krille

Super Moderator
Re: En fråga

"Var kan man få tag på alla de filmer du nämde i fall man nu skulle vilja se dem. SF-bokhandeln?"

Eller Amazon, i den mån de finns tillgängliga.

10th Kingdom beställde jag från Amazon. Labyrinth och Dark Crystal finns på SF-bokhandeln. Ronja borde finnas i din lokala stormarknad bland alla andra Astrid-filmer. Flesh&Blood är svårare att hitta, men prova SF-bokhandeln eller Melody Line. Ladyhawke har jag en sliten VHS-kopia av, men den släpps på DVD den fjärde mars enligt Amazon. Dragonslayer spelade jag in från Femman, och har inte hittat att köpa alls.

DiCif3r

Veteran
Re: "D&D-filmen", menar du alltså

Jag tycker nog att D&D är värd att se, dock står en del kvar att önska när man sett den men det är faktiskt ett hyggligt försök.
Själv tycker jag att slutet är lite abrupt men annars klart se värd, men det är ju förstås bara vad jag tycker /images/icons/cool.gif
//DiCif3r/images/icons/clown.gif

Big Marco

Läskig
Re: Ladyhawke

Jag vet att vi är oense, men jag avgudar soundtracket. ,-)

Men Ladyhawke är som du säger en fantastisk film, magisk på något sätt. Kanske för att den är såpass low-level.

Rutger är alltid Rutger.

Ladyhawke var fö den första DVD-filmen jag köpte. Ca ett år före det att jag skaffade en DVD-spelare. =)

Och erkänn nu - visst tittade du på Flesh+Blood en extra gång pga av alla de ingående sexscenerna. Paul Verhoevens lilla trademark. Blod, sex och våld. Gärna samtidigt.