Nekromanti Nått att se fram emot: en ny Player's Handbook

chrull

Stockholm Kartell
Jag vet inte om jag ska bli glad eller inte.

Gränsen för min del är nog nådd nu. Jag orkar inte köpa fler böcker. Jag tror inte jag behöver fler klasser, raser och feats.
det börjar bli för mycket. att till och med köpa det från WOTC som verkar intressant börjar bli mycket nu. och sen har man alla andras böcker.

nej tack. jag vill ha tid och spela spelet också :gremlaugh:

chrull

Vindhand

Myrmidon
nej tack. jag vill ha tid och spela spelet också

Det är nog ett av rollspelsindustrins grundläggande problem: Det man egentligen behöver för att spela är spelare, kanske litet papper att skriva på och en och annan tärning. Allt över detta är egentligen en avvägning mellan hur mycket jobb det är att sätta sig in i materialet och vad det tillför till spelet. :gremsmile:

Vad spelindustrin egentligen vill ha är nog tokiga samlare som köper böckerna av andra skäl än att spela dem :gremsmirk:

chrull

Stockholm Kartell
Re: "spela", vad är det? :) (NT)

men typ :gremlaugh:

man börjar arbeta fram en kampanj som innehåller saker från de tre senaste böckerna man köpte. Sen köper man en ny och kommer på att man kanske ska å in lite sånt också.
sen pågår det där i tre månader och man har fortfarande inte hunnit börja...

chrull

chrull

Stockholm Kartell
jag använder dem ibland som underlägg när jag skriver. tror du det gills? :gremlaugh:

chrull

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag vet ju att du kommer att köpa den ...

Eftersom du kommer att köpa den kan jag ju låna den av dig för att se om det är något att ha.

Duddmannen

Hero
Schysst idé!

Verkar jäkligt coolt. Det där måste jag absolut ta en närmare titt på. Jag tror att det kan bli en riktigt bra variant på standardboken. Hoppas bara att det kommer lite mer material till denna nya värld, en sorts Arcane Unearthed DMG och Monster Manual. Och kanske lite äventyr.

Blir spännande att se.

Staffan

Myrmidon
Re: Schysst idé!

Från Malhavoc-sidan: What sorts of support materials will there be?
Right after Arcana Unearthed is released, Malhavoc Press will publish The Diamond Throne: Malhavoc Handbook Volume II. This book presents prestige classes, magic items, and monsters created to be compatible with the rules found in Arcana Unearthed (but compatible with other Open Game Content products as well). It also provides some setting background and flavor for DMs that want to focus on a Malhavoc Handbook-only campaign. It's our intention to provide adventures and more sourcebooks for this material at the end of the year and into 2004 as well.

MagnoN

Veteran
Det är ett mycket användbart område faktiskt... Håller med om att det är superbra att ha som underlägg, sen är den ju nära då man vill kolla upp något snabbt...