Nekromanti Nödtärningar

Rickard

Urverk speldesign
Haha! Vilka underbara "biotärningar" [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker Lady Silver Wolf gjort en hel del OT på sistone men skrattade gott åt kattärningssystemet

Pom

Swashbuckler
Die Harder

Ja, tillvaron verkar full av i alla fall virtuellt kaos.
Förutom miniräknare och jakt på svårförutsägbara sifferserier har biotärningarnas potential uppvisats. Än så länge är de något otympliga, från katt- till systerstorlek och kräver tillbehör (linjal, nystan, dörr), men utvecklingen kommer säkert att gå framåt. Den fotdrivna tärningen har säkert också potential.
Regelrätta tärningssubstitut har påträffats för T2, T4, T6 och T8. Säkert har T20-maffian sett till att inga tjugosidiga föremål finns i våra hem, detta för att säkerställa att vi köper färdiga tärningar.
Tack alla för inspirerande förslag! :gremsmile:

G

Guest

Guest
Jag och en kompis håller på lite med ett sytem som kräver ti-82(och högre) det ska vara klart till nästa gothcon där vi antagligen ska spela upp ett scenario för dem som vill.
Vi ska givetvis skriva egna random funktioner till ti-83(och högre, har ingen 82 att tillgå, detta ska ävcen ge egendesignade tärningar och tärningsslag en chans).
Spelet kommer också kunna göras som figurspel, tror min kompis kommer spelleda det så om han får möjlighet.

Pom

Swashbuckler
Jag och en kompis håller på lite med ett sytem som kräver ti-82(och högre) det ska vara klart till nästa gothcon där vi antagligen ska spela upp ett scenario för dem som vill.
Systemkrav minsann. Hm... hur gör man med nödtärningar till ert system om räknedosan pajar?

G

Guest

Guest
Det går för hand också, men det blir segt, och det är som system krav för att vi gillar regler, jo reglerna är logiska men täningsslagen är sega, nämnde jag att jag inte gillar tärningar, mer än friform men iallafall.

Jag känner att detta är oläsligt men jag orkar inte fixa det nu.