Nekromanti Nörd = Rolig &Glad?

Gastono

Hero
Okay

Jag är inte helt olik, men det händer att jag blir stressad när det bara blir FÖR mycket saker... :gremlaugh:

Feuflux

omjonasson.se
Feuflux = Galen&Kul?

föresten så sa jag inte att alla som var glada och roliga var nördar utan att nördar brukar vara glada och roliga, ta Feuflax eller Feliath som exempel dom är sköna bägge två och glada (tror ajg ^^)

Först får du minus en kram som straff för att du stavade fel till mitt namn. :gremwink: Sen får du en kram för att jag älskar din signatur. Mao står jag bara här. Du var en helkul typ när vi träffades på LinCon. Sådärja, då var det ömsesidiga fjäsket överstökat.

Angående din teori så håller jag nog med Han. Det är snarare en tillfällighet rörande din bekantskapskrets än nåt som gäller nördar rakt av. Fast på konvent är det möjligt att folk uppvisar en gladare sida av sig själv (för det brukar man göra på sociala evenemang (iaf jag och det får räcka som fakta just nu)).

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Nja... har känt en hel del som varit rätt tråkiga, och vissa exempel på personer som varit så tråkiga att tapeterna krullat sig. Jag är själv stundtals övertygad om att jag är brutaltråkig och inte förmår väcka annat än medlidande och förakt hos folk. Sedan finns det ju roliga människor också, men det är knappast så att jag anser att nördar är objektivt roligare än andra -- bara det att jag tycker det är roligt med folk som förmår att garva åt bisarr fanfic, usla ordlekar och annan "nördhumor".

Samma sak gäller för "glad". Vissa tycks lika nöjda med livet som andra, medan vissa, däribland jag, har en mer eller mindre melankolisk läggning och spenderar alldeles för mycket tid på att vara ledsna eller arga över världens tillstånd. Jag har varken märkt större eller mindre benägenhet att vara stressad bland folk, men själv har jag ganska lätt för att tyngas ned av omvärldens stress (vilket visserligen gör det mycket skönare när jag lyckas med en stressande uppgift).

Så, som folk i allmänheten fast med lite annorlunda värderingar, är vad min bedömning skulle stanna på. Något mer generellt går det nog inte att säga.