Nja... har känt en hel del som varit rätt tråkiga, och vissa exempel på personer som varit så tråkiga att tapeterna krullat sig. Jag är själv stundtals övertygad om att jag är brutaltråkig och inte förmår väcka annat än medlidande och förakt hos folk. Sedan finns det ju roliga människor också, men det är knappast så att jag anser att nördar är objektivt roligare än andra -- bara det att jag tycker det är roligt med folk som förmår att garva åt bisarr fanfic, usla ordlekar och annan "nördhumor".
Samma sak gäller för "glad". Vissa tycks lika nöjda med livet som andra, medan vissa, däribland jag, har en mer eller mindre melankolisk läggning och spenderar alldeles för mycket tid på att vara ledsna eller arga över världens tillstånd. Jag har varken märkt större eller mindre benägenhet att vara stressad bland folk, men själv har jag ganska lätt för att tyngas ned av omvärldens stress (vilket visserligen gör det mycket skönare när jag lyckas med en stressande uppgift).
Så, som folk i allmänheten fast med lite annorlunda värderingar, är vad min bedömning skulle stanna på. Något mer generellt går det nog inte att säga.