Nekromanti Nörd-Stockholm

Nässe

Myrmidon
Tänkte ta mig norrut i helgen och ska, förutom ett besök på Mareld, försöka hinna med lite nördaffärer.

När jag bodde i Stockholm för några år sedan var det SF-bokhandeln som gällde och någon seriebutik i gamla stan. har det hänt något nytt?

Mest serietidningar och rollspel jag är ute efter.

/ Nils

edit: Shit såg nu att psykologibokhandeln Mareld lagts ner!!! Ngn som har ett alternativ??

Necross

Swashbuckler
NilsH said:
När jag bodde i Stockholm för några år sedan var det SF-bokhandeln som gällde och någon seriebutik i gamla stan. har det hänt något nytt?
Nytt å nytt. Arcane (Odenplantrakten) har en massa begagnade roll- och brädspel (och även nytt). Dragon Lair (Kungholmstorg) kränger en massa brädspel. Serietidningar finns bl a på Alvglans (Folkungagatan), de där ställena vägg i vägg på söder (Staffars serier?) och det där stället på Upplandsgatan.

Nässe

Myrmidon
Tackar!

Staffans serier är det stället jag varit på, Alvglans har jag inte kollat på. Arcane är också helt nytt för mig- spännande!

/ Nils

Möller

Hubert Hortlax
Comics Heaven ligger i gamla stan, inte långt alls från SF-bok. Trevligt ställe.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Möller said:
Comics Heaven ligger i gamla stan, inte långt alls från SF-bok. Trevligt ställe.
Absolut. Det är typ en tvärgata upp från SF-bok, jag brukar ta dem i par varje gång =)

Storuggla

Champion
Staffars Serier (på Bellmansgatan) är den överlägset bästa seriebutiken i Stockholm. De är inte störst och inte billigast, men de har tveklöst den bästa personalen och den bästa servicen. Dessutom har de förekommit i Rocky!

Storuggla, på ohanterbar telefon

anth

Vetefan
Vattumannen
http://www.vattumannen.se/
Drottninggatan 83
Det är mer för hippies/new age än nördar, men ändå.

Alfa Antikvariat
(de verkar inte ha någon hemsida)
Olof Palmes gata 20
Är det inte bara ett litet antikvariat nere i en källare?
FEL
Det är ... Sveriges ... Största ... Antikvariat.
Man ser en liten källardörr och tror att det ska vara en liten butik - och kommer in i en riktigt stor lokal. när man väl kommit in ser man att lokalen bara fortsätter ... och fortsätter ... och fortsätter.
OK, kanske inte en nördbutik, snarare en butik för bibliofiler.

Synd förresten att du inte skulle upp den 27-28 november
http://www.scifiworld.se/

Nässe

Myrmidon
Kan Arcane vara samma som Webhallen och ligga på Sveavägen, eller är jag ute och cyklar då?

Nässe

Myrmidon
Tackar! :gremsmile:

Alfa blir ett garanterat besök, Vattumannen, lite mer tveksamt- behöver dock en ny spikmatta och de har extrapris, så... kanske ändå...

Brynolf

Dum fan
Arcane är najs. Riktigt nördplejs. Jag handlar alla mina serier på Comics heaven i Gamla stan. bra skit! Dragons lair på Kungsholmstorg säljer lite spel, men är mest en ungdomsgård för WoW- och MtG-fanatiker. Kan för övrigt rekommendera Systembolaget mittemot, om du skulle gå dit. Mörk Krusovice är smaskens och finns inte i Centrum.