Nekromanti Nördaktivitet på sistone

Coffe_Kanon

Swordsman
Jack Bauer har ingen SP1 så nej, inte för detta. Men det vore coolt med en, dock har jag aldrig funnit en SP1 som replika.
Nej de verkar inte existera sådana i nuläget. Det måste vi göra någonting åt!

Om Noir helt plötsligt får ett övedrivet uppsving i försäljningssiffror så kan ni ju alltid börja tillverka Vektor SP-1 Replikor som Noir-merchandise! :gremgrin:

Jag menar vem vill ha en massa fjatniga costum-tärningar eller läderpungar (som andra rollspelsförlag så oorginellt börjar kränga) när man kan köpa vapenreplikor?

Ymir

Liten kantbaron
Jag har gått på Fantastisk Film Festival typ varje dag i en veckas tid och sett en massa mer eller mindre udda och pretentiös film (och Neil Gaiman). Räknas det? Filmfestivaler är väl ändå ganska nördiga? (Den franska graviditetsslashern 'Inside' var bäst, btw - se den).

Om det -inte- räknas, för filmfestivaler ligger ju ändå i det här magiska gränslandet mellan nördighet och mainstream, så har jag väl inte gjort något särskilt spektakulärt. Men det är klart, jag har med gråten i halsen spelat Dungeons & Dragons sedan mitten av sommaren, och köpt fler Warhammerfigurer än jag kommer orka måla på evinnerlig tid. That's gotta count for something.

Iofs...jag har nog mitt på det torra oavsett, för min första reaktion på Pang Pregos fantastiska sång om de geologiska tidsperioderna var typ "vad faen, det här är ju helt fel, de tar inte ens upp Hadeikum..."

...

- Ymir, som gjort hjärt- och lungräddning på sitt filmintresse

Lambi

Swordsman
Vulf goes hello kitty?

Själv vet jag inte om jag ska skratta och peka (med fingret, inte handen) eller om jag ska ge dig en fet bitchslap och skrika "skärp sig för fan". Pokemon!?

Ack ack ack... vart är världen på väg. Snart börjar du väl med Hello Kitty-kalsonger under uniformen också.

Troberg

Sinister eater
Min mellandotter fick ett nördigt radiostyrt flygplan i sjuårspresent av sina nördiga föräldrar. Ett sådant där eldrivet, så man slipper knattrande och stinkande motorer.
Du behöver inte skämmas, du kan erkänna att det bara var ett svepskäl för att du ville ha ett.

Och de är skitkul, har själv några...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Vulf goes hello kitty?

Hörru, jag luktar fortfarande krutslagg och napalm, så du ska fullständigt skita i mina Hello Kitty-trosor.

- V

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vad jag tycker om Pokémon

Förresten, vad jag tycker om spelet framgår av mitt senaste inlägg i bloggen.

- Vulf

Tja.. förutom att ha spelat rollspel så har jag pluggat (som tydligen anses nördigt av vissa). För några dagar sen så spenderade jag flera timmar med att kolla på två filmer om hypotetiska kärnvapenattacker (When the wind blows och Threads) efter att ämnet fastnat i mitt huvud när jag läst Krilles mardröms/kalla kriget tråd. Under den dagen skummade jag även igenom en elektronisk version av "Protect and Survive", en brittisk "instruktionsbok" från kalla kriget över hur man ska överleva ett kärnvapenanfall :gremsmirk: Inte för att jag är så sugen på att överleva ett världsomfattande kärnvapenkrig efter att ha sett filmen "Threads". Huga! *ryser*

Har även kollat på en del nördiga serier, brukar kolla på Star gate även om jag tycker att serien är lite halvdan... Dessutom så har jag kollat lite på Eureka som också är sådär.

Lorindor

Veteran
Re: Pokémon

Jag vet hur det känns. Min pojkvän (som är en stor Pokémon-nörd) köpte Pokémon Diamond till mig i födelsedagspresent strax efter att det hade släppts (så att han hade nån att byta monster med - det var faktiskt riktigt gulligt gjort). Jag som aldrig spelat ett Pokémon-spel tidigare var lite lagom skeptisk från början. Men efter bara några timmar in i spelet så var jag fast. Nu måste jag fånga alla! Så jag upprepar de sedan länge uttjatade, förskräckligt tråkiga striderna i all evighet och den enda belöningen jag får är att hitta ett nytt gulligt monster i nästa buskage...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Det var ett tag sen jag kände att jag gjort nåt riktigt nördigt (utöver det vanliga; vända på dygnet genom att titta på anime, snacka en massa nördig skit på #rpgonline osv...)... men nu har jag nåt att bekänna. Jag har precis beställt plastrobotar från Hong Kong.

Jag misstänker att någon nörd här på forumet kommer tycka det är lite roligare än de andra... :gremcrazy: