Re: Besta tv serien?
Jochman said:
Amy Pond väger upp som bara den dock.
Jag har funderat mycket på det där. Jag stör mig på att Amy är så snygg.
Inte det att jag tycker illa om snygga tjejer. Men jag tycker att det är synd att Doktorn måste ha en snygg tjej i släptåg hela tiden.
Sedan är Amy fotomodellsnygg på ett sätt jag inte upplever att en del andra varit. Rose t.ex var ju snygg, men hon var snygg på ett sånt där vardagsvis.
Min personliga favorit bland doktorns companions är helt klart Donna Noble. För hon är ett sånt underbart
mänskligt karaktärsporträtt. Hon är ingen fotomodell, hon har ganska ofta fel, är oresonlig och bitchig och har en stor jävla käft - samtidigt som hon har ett stort hjärta och en entusiasm angående vad doktorn håller på med som jag kan identifiera mig med. Plus att hon uttalat INTE är nåt jävla kärleksintresse, inte ens litegrann. Mer av en jämlike än de flesta andra.
Nå; Donna kändes mer som en helt vanlig människa, på ett bra sätt, än till exempel Amy. Fast jag gillar att Amy verkligen har integritet och tar för sig också. Amy är helt klart bättre än till exempel Martha, som mest fanns med för att säga "oooh" eller "aaah" åt saker och vara jävla impad av allting Tennants doktor företog sig.