kwarnberg
Swordsman
Halloj! Nu börjar det äntligen hända saker lite mer aktivt med Nördar och Monster. Jag har skrivit ihop ett första utkast av de flesta av kapitlen i spelet, och börjar känna mig redo för att ta in lite synpunkter från sådana utanför mitt eget huvud. Jag har fått ihop ca 23 sidor som jag behöver visa för världen för att komma vidare med, och undrar om det finns någon/några här som skulle vara intresserad av att hjälpa mig. Jag skulle behöva synpunkter både på språk och struktur, men jag tar vad jag än får i form av konstruktiv kritik.
Kort om spelet: Tanken väcktes när jag såg Stranger Things och växte sig starkare när jag började läsa DET av Stephen King, och det är den känslan jag försöker fånga. Spelet grundar sig till viss del på reglerna från Mouse Guard, men är vid det här laget rätt kraftigt modifierade. Jag brukar pitcha det som "Freaks and Geeks möter Stephen King".
Om någon är intresserad får ni jättegärna antingen lämna er mail här i tråden eller skicka ett PM till mig, så skickar jag en PDF nu i helgen.
Kort om spelet: Tanken väcktes när jag såg Stranger Things och växte sig starkare när jag började läsa DET av Stephen King, och det är den känslan jag försöker fånga. Spelet grundar sig till viss del på reglerna från Mouse Guard, men är vid det här laget rätt kraftigt modifierade. Jag brukar pitcha det som "Freaks and Geeks möter Stephen King".
Om någon är intresserad får ni jättegärna antingen lämna er mail här i tråden eller skicka ett PM till mig, så skickar jag en PDF nu i helgen.