Nekromanti Nörden - en löjeväckande person.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
nörd s -en, -ar (ibland nedsättande) enkelspårig och löjeväckande person, tönt

"Ibland nedsättande"? När är "löjeväckande person" _inte_ nedsättande?

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Etepete said:
Tja, dålig fråga... jag ger mig
Det var inte så att jag ville "klämma åt dig"...
Tycker man inte att man passar in på begreppen tror jag att det är ännu svårare att malla in sig i modellen. :gremlaugh:

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook

Leon

Leo carcion
EvilSpook said:
Det var inte så att jag ville "klämma åt dig"...
Tycker man inte att man passar in på begreppen tror jag att det är ännu svårare att malla in sig i modellen. :gremlaugh:
Alla modeller har sina vita fläckar. Har bara svårt att passa in mig i hela nörd-pride grejen - även om det förståss är något positivt. Hela den här prkampanjen är väl till för att få folk att nörda in sig på olika ämnen (förträdesvis naturvetenskapliga)- och det är ju jävligt bra

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Re: "Nörd men stolt"

Kraetyz said:
Alla människor och dess mammor är självutropade 'nördar', bara gå på Tumblr så lär du väl se det.
Jag vet inte vart jag såg det, men en facebook status passande ämnet:
"I'm like such a nerd! My brother likes manga"
Skrivet av person som passar facket "fjortis".

Eksem

Champion
Yuuup! All kärlek till alla nördarna, från charmiga rollspelare till autistiska mouthbreathers till kortspelare till cosplayers, skivsamlare och till och med Star Trek-fans och folk som trollar på onlineforum; men nog fan är vi löjeväckande.

Cissi

Up to no good.
Eksem said:
Yuuup! All kärlek till alla nördarna, från charmiga rollspelare till autistiska mouthbreathers till kortspelare till cosplayers, skivsamlare och till och med Star Trek-fans och folk som trollar på onlineforum; men nog fan är vi löjeväckande.
Insiktsfullt, Eksem, insiktsfullt.

Fienden

Hero
Eksem said:
Jag känner mig utpekad.

anth

Vetefan
Kraetyz said:
Eksem said:
Jag känner mig utpekad.
Om du inte hade känt dig utpekad hade vi inte tyckt om dig så mycket som vi gör. :heart: