Nekromanti Nördglädje

Krille

Super Moderator
Jag har skaffat en helikopter. En liten eldriven en, som kan flyga i flera minuter per laddning och som är avsedd för inomhusbruk. Jag kan numera få upp den i luften och flyga lite, men några längre expeditioner är det inte tal om än. Ett stort problem i sammanhanget är att lägenheten är rätt så liten och helikoptern är inte direkt kompatibel med väggar. Den går inte att flyga utomhus, för övrigt - till och med vindstilla räcker för att blåsa bort den.

Jag har också skaffat mig en plastbyggsats av ett av planen från Macross Zero, närmare bestämt SV-51 Gamma, det überhäftiga plan som skurkarna flyger. Egentligen är det väl en variomech pch inte ett plan, men modellen är fast i flygplansläge och kan inte transformera. Den ska jag väl bygga någon gång också, men färgburkarna är stentorra.

Slutligen är jag fast i City of Heroes.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jepp [NT]

Egentligen en udda bokklubb för personer som inte alls minns andra världskriget, aldrig gjort lumpen och inte vurmar för obskyra historiska böcker om sedan länge nedlagda regementen. Men en och annan schysst bok har det blivit genom åren.

Slarn

Excentriker
Hmm... har inköpt samtliga avsnitt av Deep Space Nine på VHS för tusen spänn. Har även knäckt rollspelsrekordet (med råge) då jag och den nuvarande spelgruppen lirade från nio på kvällen till sex på morgonen. Efter det satt de som inte gick hem och kollade på diverse turkpopvideos och allehanda Star Wars-relaterad humor (utom SL, som gick och lade sig).

Ulfgeir

Swashbuckler
Tja, inte så mycket nördigt, men i skrivandes stund sitter jag och lyssnar på en CD med låtar från några av Gilbert & Sullivans verk. Som inspiration för en Steampunk-berättelse år 1897...

Annars, tja håller bland annat på och läser Canterbury tales på originalengelskan.

Och för riktig nördighet kan nu nämnas en bok jag köpte förra året: Fashion - A History from the 18th to the 20th Century (The collection of the Kyoto Costume Institute) från Taschens förlag. Bok i A4-format, ca 5 cm tjock med MASSOR med läckra bilder på kläder från 1700-talet och framåt. Tyvärr mest kvinnokläder.

/Ulfgeir

Exterus

Veteran
Jag har en massa Forgotten Realms-litteratur. Främst R.A. Salvatores verk. Jag förstår inte riktigt varför jag hela tiden köper dem, eftersom de faktist är rätt så dåliga. Att läsa en av dessa böcker är som att läsa om ett långt, episkt äventyr spelat av en hög med stereotypa D&D-nördar. Dvs, karaktärsutvecklingen är begränsad till multiclassande och dialogerna är som hämtad ur en såpa med fantasytema.

Jag...behöver hjälp.