Nekromanti Nördkultur för pojkar och flickor

Cybot

Mest spelbar
Ymir said:
Fast tvåan var ju laddad med boobs of steel.
Och det kändes faktiskt lite som en wallbanger att alla dina kvinnliga teammates springer omkring i stripperiffic kostymer (undantaget är väl Talia), speciellt efter ettans rustningar.
Hihi, lustigt. Jag uppfattade redan rustningarna i ettan som att de kvinnliga varianterna hade överdrivet "sexig" utformning, det känns som att de verkligen är designade för att framhäva höfter, bröst, skrev och röv.

- Ymir, påpekar
Visserligen. Men med datorspelsmått så var de bra mycket bättre än standarden.
Och sen kom tvåan.

Jämför till exempel Colossus armor (från ettan) med Samara, Jack eller Miranda (alla ifrån tvåan)?

Ymir

Liten kantbaron
Jo, visst, det är nog ett nerköp :gremfrown:

Fast Colossus Armor använde man ju aldrig just för att det var så osexigt :gremsmirk:

Och ja, alltså, Mass Effect är extremt mycket bättre än datorspelsstandard, det är mest att denna standard som sagt är oerhört låg.

- Ymir, måste spela tvåan

Übereil

Swashbuckler
krank said:
Tvåan har jag inte spelat än, mycket för att jag känner mig avskräckt av hotet om mer action.
Det är inte mer action, det är mindre onödig (notera: onödig) transportsträcka. Du åker inte runt i en bil i sex minuter för att komma dit du ska längre.

Dom har med andra ord inte tagit bort något intressant för att få in denna extra action, och då tyckte jag actionet var roligare än transportsträckorna. Allt som allt är tvåan en mer fokuserad spelupplevelse.

Übereil