Men shit vad snajsigt det där sista låga bordet var! Jag tyckte att de första två (iom att jag jobbar med dem) lastpalleborden var gräsliga, men det där sista var oerhört porrigt =)Pärsson said:Då skulle jag fortfarande antingen borra/skruva fast en plexiskiva på bordet eftersom det kommer bildas värdiga slitningar.Bunny said:Fast jag har ju fortfarande ett praktiskt problem här, eftersom både Lulu Carters soffbord av äppellådor och ditt förslag med lastpallar är helt omöjliga att spela spel på utan bordsskiva. En glasskiva kan ju sättas på utan att den snygga/snillrika underdelen skyms. Det rör sig ju knappast om nakna ben i stål. Därav min fråga om det kategoriskt är så.Pärsson said:Jag vill inte mena att min inrednings-fu är episk på något vis men på samma sätt som min partner har levt i fem år med en supernörd och lärt sig om rollspel och figurmålning har jag levt i fem år med en som är lika rikligt innördad på inredning. Så något har jag lärt mig. T.ex. Det finns ju en ikonisk bild av en ungkarlslya och det är svarta skinnmöbler, soffbord med glasskiva (gärna med nakna ben i stål) och någon form av asiatisk accentdetalj bredvid - typ en kinavas som står på golvet.
Det blir s.a.s inte en "wife beater"-känsla av det, men intrycket skriker (låååångvarigt) singelliv. Tänk typ Slitz och motorcrossintresse.
Det går också att flytta om de översta brädorna som i exemplet här
Sen, angående yta på bordet kan jag föreslå zinkplåt. Det är rätt billigt, lätt att dra fast i princip allt, och det åldras sjukt snyggt.
Det är inte genomskinligt såklart, men det blir jävligt stadigt, och om man väljer en plåt som är tunn nog blir det inte heller tungt.