Rickard
Urverk speldesign
FC Z vann inte en enda match. De lyckades väl göra... tre(?) mål under alla sina matcher. De bjöd på bättre motstånd efter en viss tids träning när de mötte laget (var det tjejer 14?) som de mötte första gången, men fick ändå smisk. Nu undrar jag. HC Z har dragit igång och jag har nu precis lyckats se reprisen (det kommer väl en repris till, antagligen). Hur ska de lyckas?- [url="http://forum.rollspel.nu/showprofile.php?User=Saxifrage" said:Saxifrage [/url] - detta inlägg]
...dels så inser väl en och annan att fotbollskillarnas talanger inte är så himla unika eftersom det uppenbarligen går att lära sig lira på ett par veckor,
Själv kommer jag vagt ihåg första hockeyträningen jag hade när jag var 10 år. Kunde knappt stå på grillorna, så vi delades in i två lag. De som åkt skridskor och de som var nästan helt nya på det. Minns att träningen var något som att åka fram och tillbaka och hoppa över klubbor. Killarna i HC Z är taggade, så skridskoåkning antar jag de kommer att klara av (efter en hel del fotont - fötter är inte vana vid skridskor).
Skador däremot. Jag undrar om det blir något. Av de år jag spelade (förvisso mellan åldern 10 till 15) så skadade jag mig knappt. Nu har jag för mig att vi inte fick tacklas i början, upp till en viss ålder, och jämför man med fotbollen så skadade jag mig inte (lika mycket) under de yngre åren av fotbollen som senare tid. Så jag kan egentligen inte göra någon jämförelse, annat än att jag såg några hjärnskakningar, en bruten arm och en omlokaliserad knoge under de år jag kallade mig hockeyspelare. Men skador: Inga... förhoppningsvis. Man är väldigt påpälsad som hockeyspelare.
/Han som inte direkt hade något att skriva, men ville mest visa citatet som han kom å tänka på efter sett HC Z-starten