Nekromanti Nördsportare

Rickard

Urverk speldesign
- [url="http://forum.rollspel.nu/showprofile.php?User=Saxifrage" said:
Saxifrage [/url] - detta inlägg]
...dels så inser väl en och annan att fotbollskillarnas talanger inte är så himla unika eftersom det uppenbarligen går att lära sig lira på ett par veckor,
FC Z vann inte en enda match. De lyckades väl göra... tre(?) mål under alla sina matcher. De bjöd på bättre motstånd efter en viss tids träning när de mötte laget (var det tjejer 14?) som de mötte första gången, men fick ändå smisk. Nu undrar jag. HC Z har dragit igång och jag har nu precis lyckats se reprisen (det kommer väl en repris till, antagligen). Hur ska de lyckas?

Själv kommer jag vagt ihåg första hockeyträningen jag hade när jag var 10 år. Kunde knappt stå på grillorna, så vi delades in i två lag. De som åkt skridskor och de som var nästan helt nya på det. Minns att träningen var något som att åka fram och tillbaka och hoppa över klubbor. Killarna i HC Z är taggade, så skridskoåkning antar jag de kommer att klara av (efter en hel del fotont - fötter är inte vana vid skridskor).

Skador däremot. Jag undrar om det blir något. Av de år jag spelade (förvisso mellan åldern 10 till 15) så skadade jag mig knappt. Nu har jag för mig att vi inte fick tacklas i början, upp till en viss ålder, och jämför man med fotbollen så skadade jag mig inte (lika mycket) under de yngre åren av fotbollen som senare tid. Så jag kan egentligen inte göra någon jämförelse, annat än att jag såg några hjärnskakningar, en bruten arm och en omlokaliserad knoge under de år jag kallade mig hockeyspelare. Men skador: Inga... förhoppningsvis. Man är väldigt påpälsad som hockeyspelare.

/Han som inte direkt hade något att skriva, men ville mest visa citatet som han kom å tänka på efter sett HC Z-starten

Foggmock

Myrmidon
Jag tror det inte kommer bli lika kul som FC Z, att möta ett lag som springer ifrån en och kan lira boll ordentligt är en sak, men att möta ett lag i hockey som har lirat och åkt grillor i flera år... de kommer inte kunna koncentrera sig på att träna spelskicklighet, de kommer behöva lära sig åka grillor för mycket. Springa och jaga en fotboll kan ju alla, liksom...

Sen undrar jag varför de tog med Britneykillen? Han var ju ingen rolig nörd... :gremsmirk:

Saxifrage

Hero
I stand corrected!

Tja, om någon nu bemödar sig med att starta en ny tråd bara för att påpeka att jag hade fel så förtjänar han väl en kommentar... :gremwink:

Jag måste erkänna att jag faktiskt trodde att FCZ skulle lyckas bättre. Sen kan man förstås diskutera hur motiverade de var, eller hur mycket de egentligen satsade, men det kan inte jag bedöma.

I mer generella ordalag tror jag dock att man kan lära sig mer än man tror på kort tid, om man har bra handledning och satsar seriöst. Jag rekommenderar boken "Konsten att jonglera" för en inspirerande djupdykning i ämnet.

Det kan också vara värt att fundera över saker som är svårare än det verkar. Att lära sig starta, framföra och landa ett flygplan klarar man av med ungefär 10 timmars instruktion. Att spela fotboll bra tar uppenbarligen längre tid. Möjligen underskattar man betydelsen av lagspel och interaktion med motståndarna. Fotboll är ju lite mer än att dribbla snyggt.

För övrigt tycker jag att den här tråden passar bättre på OT-forumet.

/A

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Strunta i FC Z och HC Z!

De borde göra ett GC Z. Det skulle vara ett golflag. Dem ska lära några riktiga stureplans-brats att spela golf. Det hade varit lattjo. Eller kanske ett MC Z, där ska dessa stureplans-brats bli biffiga militärer och kräla i gyttja.

När jag skriver stureplans-brats så menar jag de mest exklusiva bratsen som går att finna, killar som använder brunkräm och har en backslick som fungerar som kevlarhjälm och tjejer som inte kan gå på toaletten utan en cosmopolitan och femton väninnor som tittar på.

- Jocke, driver med stureplansfolket.

Hellzon

Långsamma Vargen

Rikemansbarn på golfbanan är väl helrätt?

Sen så har jag ju tagit grönt kort (innebär att man vågar släppa ut mig på en golfbana) och kan meddela att golf inte är så lätt som det ser ut. (inte det heller)

/Hellzon - brukarbarn

haltageten

Dum inuti huvudet

Jo jag har också spelat golf, hade tyvärr aldrig tid nog att ta det gröna lilla kortet. Men jag vet hur svårt det är.

Men inte alla rikemans barn passar. Det jag menar är att man måste oftast gå upp tidigt på morgonen, använda kanske lite mer praktiska kläder och våga stå i regn utan att frillan ska pajja eller att mascaran skall kletas ut. Golf kan vara en rätt så "svettig" sport i vissa avseenden. Så det skulle vara roligt att se enligt mig :gremtongue:

- Jocke

Foggmock

Myrmidon

Eller kanske ett MC Z, där ska dessa stureplans-brats bli biffiga militärer och kräla i gyttja.

Antar att du missade Gay Army de körde på femman ett tag? Var lite småbra ibland men det märktes att det var tillrättalagt för teve.

haltageten

Dum inuti huvudet

Jag har bara såna där skogskanaler. Så när jag har tur kan jag få se något hemma hos en kamrat. Men annars missar jag det mesta som går på alla "roliga" tv-kanaler. Jag slipper i alla fall sitta och dega framför tvn.

- Jocke, degar på andra ställen istället.

Johan K

Gammal & dryg
Hur ska de lyckas?
Jaaaa, du...
Om detta tvistar de lärde, eller hur nu man ska säga.. :gremsmirk:
Det lär väll int gå så bra kansek. Om jag ska vara ärliog. Dock är jag imponerad över de som vill ställa upp där.. Jag skulle inte göra det, just för att jag trivs gansak bra att vara rätt så anonym & inte stå ut sådär genom att vara med i tv.

/ Johan K, som är en sdåan där anonym rackar som int vill syna allt för mycket.