Nekromanti När belöningar dödar indierollspel

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,400
Location
Helsingborg
Du missade min poäng, så jag överger det här och tar upp det när fanboy-andan har lagt sig lite. ALLTING på rollformuläret planteringar - oavsett om du ser det som något som tvingar eller något som inspirerarar - men vi kan, som skrivet, diskutera detta någon annan dag.

Min poäng var att XP inte hade någonting med hur nycklar används.

/Han som använde fel ordval
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,635
Location
Malmö
Oj, verkligen inte meningen att klanka på ditt ordval- dumt formulerat av mig....

ja, det är kanske självklarheter jag är inne och rör mig på.

Vi kan absolut diskutera en annan dag istället.

Fan-boyandet förstår jag att du ser det som, men det handlar nog mer om att dras med i sina egna tankar när man skriver- i vår nystartade kampanj slopade vi först nycklar eftersom de fungerar lite halv-kass och snodde grejer från Mortal Coil istället, nu fick de vara med ändå på ett hörn. Men jag är absolut inte av den åsikten att SS är ett fantastiskt spel som slår allt annat- det råkar bara funka för oss, och kanske skulle många andra system funka lika bra. Vi är vana vid vårt språk, och för lata för att lära oss ett nytt..

Dock helt med på att den här diskussionen kan få avslutas nu...

Nils/
hoppas att Han inte tror att det var meningen att uttrycka sig klumpigt och dumt...
 
Top