Nekromanti Nästa sak på önskelistan: Snabbmess!

Troberg

Sinister eater
"Använd detta och dö" eller? =]
Nej, min tanke var snarare något i stil med "Överdrivet påträngande meddelanden". Fast din var inte dum den heller.

Skuggvarg

Hero
Rent praktiskt vet jag inte, men i teorin skulle man ha ett mindre fönster som öppnas automatiskt när man loggar in på siten. Det fönstret skulle se ut ungefär som en gästbok och uppdateras automatiskt varje minut/varje två minuter (eller nåt sånt). Alltså ett fönster med en lång lista där folks meddelanden till en radas upp, komplett med en "svara-knapp" bredvid meddelandet. Och vid varje användarnamn man har lagt upp på sin "kompislista" skulle det finnas en snabbmessknapp.
Det var bara en tanke.

/Skuggvarg

Krille

Super Moderator
Re: Nej! Nej! Nej!

"Hata ICQ!"

Så istället för ICQ så vill du ha en funktion som gör samma sak som ICQ. Umm...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Gilla Trillian! [nt]

Njaa, vet jag inte riktigt om jag håller med om. Jag tycker det är bättre att ha de tre programmen jag använder (ICQ, mIRC och MSN) var för sig. Tycker att Trillian är lite svårkontrollerat. Jag är kille. :gremsmile: Det får bli mitt försvar... :gremlaugh:

Men ICQ är väldigt användbart, vad än Skuggvarg säger. :gremwink:

Sereg_UBBT

Swashbuckler
någon tipsade om det ovan. Men webbicq är faktiskt bra, och funkar på liknande sätt som du beskriver; det öppnar ett litet webbläsarfönster där man har en lista med användare som man kan ta emot och skicka meddelande till. Så man behöver inte installera något program. http://go.icq.com

För övrigt anser jag att Miranda är det bästa Instant Messaging-programmet...

Gardener

Champion
Det finns en kille som har gjort en enkel popup-ruta som dyker upp när det blinkande kuvertet dyker upp. Fönstret innehåller bara info om hur många olästa meddelanden man har dock.

Nu är det förvisso inga större svårigheter att lägga in användarna från ens Adressbok och under varje namn visa en lista över olästa meddelanden från den personen och en snabbknapp för att skicka PM. Sedan laddas sidan om med jämna mellanrum för att uppdatera informationen. Detta skulle vara som en separat sida som man får öppna själv (hata popups!), men som man kan ha igång separat. Men jag vet inte om jag vill koda det. =]

Skuggvarg

Hero
ICQ och Trillian

Må så vara att ICQ är användbart, men jag är så förbannat trött på det där hemska bugginfesterade programmet. Det tog bara upp en massa onödig tid av mig.
Sen är det skit samma att det är väldigt användbart...det finns en massa andra saker som är mer användbara och mindre irriterande.
Apropå Trillian hörde jag att det var direkt opålitligt och hade en massa säkerhetsbrister som gjorde ökade risken att man skulle bli utsatt för virusattacker och hackers.

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Våga vägra ICQ!

Det där programmet har förstört alldeles för mycket för mig (dåliga saker har hänt...inga kommentarer, det hör till mitt privatliv).

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero

Som sagt, inga kommentarer...det där om ICQ är en personlig sak, och det har fått mig att hata alla snabbmessprogram jag måste registrera mig för att använda. Ett snabbmessprogram som bara finns på rollspel.nu, integrerat i siten, är dock en annan sak.

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater

Så istället för ICQ så vill du ha en funktion som gör samma sak som ICQ.
Fast inte så buggat...

ICQ funkar krassligt genom proxy, går bara att ha på primärmonitorn (!), har en fruktansvärd massa pynt som borde vara frivilliga plugins för de som vill ha det, tar upp för mycket minne i onödan och har ett icke-windows användargränssnitt.

Trots detta använder jag det i brist på bättre. Kom inte och säg att jag är oresonabel!

Troberg

Sinister eater
Rent praktiskt vet jag inte, men i teorin skulle man ha ett mindre fönster som öppnas automatiskt när man loggar in på siten.
Valbart i så fall. Jag hatar popups, de är ett mycket större problem än vad spam någonsin varit.

Troberg

Sinister eater
Re: Våga vägra ICQ! [Attans OT]

Det där programmet har förstört alldeles för mycket för mig (dåliga saker har hänt...inga kommentarer, det hör till mitt privatliv).
Har man sagt A får man säga B, annars börjar vi gissa och vi har elak fantasi...

Min gissning: Träffade tjej över ICQ, visade sig (så småningom) vara transvestit? :gremshocked:

(Ta inte det här personligt. Du kan ju fråga Lokomotiv vad min första gissning var när han nämnde att han gjort något pinsamt på krogen...)

Nu fick du mig att börja igen [OT]

Har man sagt A får man säga B, annars börjar vi gissa och vi har elak fantasi...

Min gissning: Träffade tjej över ICQ, visade sig (så småningom) vara transvestit?
Som dessutom var väldigt dominant och använde handfängsel...

/Black Dwarf, som skyller all OT-verksamhet på troberg, och mesigt stiger undan för de ruttna tomaterna.

Gardener

Champion
Jo, popups kommer vi aldrig börja med, det kan du vara säker på. Det blir snarare en länk man får klicka på istället, om man vill använda sig av funktionen, om det blir av.

Jag kör Mozilla (där man kan stänga av auto-popups) och hade nästan glömt bort hur hemskt det var med såna. Men så behövde jag slå av funktionen för att få en specifik tjänst, som jag måste använda, att fungera och blev riktigt rädd när jag började surfa runt på andra siter innan jag ändrade tillbaka. Tyvärr funkar inte tjänsten ändå, men det är en annan femma....

Troberg

Sinister eater
Re: Nu fick du mig att börja igen [OT]

Black Dwarf, som skyller all OT-verksamhet på troberg
Var inte så blygsam, ta din del av äran med stolthet. Jag skulle aldrig uppnått det jag åstadkommit utan din hjälp!

Troberg

Sinister eater
Jag kör Mozilla (där man kan stänga av auto-popups)
Kör själv Opera av samma anledning (och att jag gillar MDI-metaforen). Tyvärr har en del siter inte förstått det där att hålla sig efter standarder, så den funkar inte alltid.

Jag brukar irritera folk med att använda Opera som referensbrowser och följa HTML-standards rakt av på min site. Om folk sedan klagar att det inte funkar i IE eller Netscape så säger jag åt dem att klaga hos Microsoft eller Netscape i stället, det är där felet ligger. Skitkul, en del vägrar inse att man ska fixa det som är fel, inte det som är rätt!

Sereg_UBBT

Swashbuckler

"har en fruktansvärd massa pynt som borde vara frivilliga plugins för de som vill ha det, tar upp för mycket minne i onödan och har ett icke-windows användargränssnitt."

därför kör jag Miranda.