Nekromanti Någon som vill spela Diplomacy?

anth

Vetefan
Nu har jag även lyckats hoppa på själva spelet.

Jag kan Diplomacy-reglerna, sedan jag spelade brädspelet IRL för ett par decennier sedan.

Tyvärr har jag inte tid att läsa in mig på allt på sajten förrän tidigast söndag.
Kan någon snabbt gå igenom specifika sajtregler - som t.ex. när/var/hur vi snackar med varandra mellan dragen.

Khan

Kondottiär
Då var vi fullt bord! Så fort alla konfirmerat sig är vi igång! Det räcker tyvärr inte att säga att man vill vara med en gång, man måste också säga att man vill vara med en gång till när bordet är fullt.

Vi saknar Feuflux, LJS och Måns i konfirmationen.

Khan

Kondottiär
anth;n261585 said:
Nu har jag även lyckats hoppa på själva spelet.

Jag kan Diplomacy-reglerna, sedan jag spelade brädspelet IRL för ett par decennier sedan.

Tyvärr har jag inte tid att läsa in mig på allt på sajten förrän tidigast söndag.
Kan någon snabbt gå igenom specifika sajtregler - som t.ex. när/var/hur vi snackar med varandra mellan dragen.
Tiden är lugn, vi har tjugofyra timmar på oss att göra våra drag, men under helger är det extra tid inlagt. Första rundan (om vi startar nu) tar inte slut förrän efter helgen, runt lunch på måndag om jag räknar rätt. Eller direkt när alla klickat i "Finalize orders".

Det är helt okej att prata hur mycket som helst i klienten. Inga problem heller att skicka meddelanden som många eller till och med alla kan läsa i gruppkonversationer. Men eftersom vi kör på anonymitet (ingen vet vilket land du spelar utom du själv) är det roligast att hålla ingame-snacket just i klienten och inte på WRNU, Slack, Facebook, Instagram, TextTV eller vad det nu finns för andra alternativ.

I och för sig vore det skoj om man höll den här tråden igång med lite generella kommentarer för att göra fler folk sugna på att spela nästa gång. :)

LJSLarsson

Hero
Så, har bekräftat min registrering.

Och om jag förstår det rätt så skall vi INTE veta vilka som spelar vad? Så jag och Vimes kommer inte stånga oss blodiga mot varandra på grund av våran varulvsrivalitet?

anth

Vetefan
LJSLarsson;n261642 said:

Och om jag förstår det rätt så skall vi INTE veta vilka som spelar vad? Så jag och Vimes kommer inte stånga oss blodiga mot varandra på grund av våran varulvsrivalitet?
Du får stånga dig blodig mot det land som du tror vimes är.
Se det som ett varulvsspel, men istället för att räkna ut om vimes är varulv eller ej ska du nu räkna ut vilket land han är. :)

Vimes

Sillkung
LJSLarsson;n261642 said:

Så så, vi blir säkert lojala allierade

Khan

Kondottiär
Vi är igång! Meddelanden skickas, ränker smids och knivar slipas.

LJSLarsson;n261642 said:

Stämmer bra det. Det lär nog gå att gissa när det börjar bli många meddelanden vem som spelar vad, men nu i början är allt helt anonymt. :)

Feuflux

omjonasson.se
Jag är med som strikt fredlig deltagare! Se mig som en pacifistisk observatör.

Vem jag nu är (dun-dun-dun), trodde också att man skulle se vem som var vem, men det spelar väl mindre roll egentligen. Det blir mer "det går bra för Italien" och mindre "det går bra för <player> som spelar Italien"

Feuflux

omjonasson.se
Då dök det upp en fråga... Jag har lagt order (för att testa API'et) och sett att det finns en "finialize orders"-knapp. Betyder den att:
* det inte blir någon order alls om jag inte klickar på den innan rundan tar slut?
* jag inte kan ändra min order efter att jag klickat på den?

Vill ju vänta en liten stund innan jag gör bort mig... till runda 2 eller så.

Khan

Kondottiär
Du kan ändra dina order även efter att du finaliserat dem så länge du inte är sist. Först när alla klickat i "finalize" är rundan slut. Men ja, du måste klicka i den för att de ska hända. I alla fall har jag förstått det så.

LJSLarsson

Hero
På tal om finalize känner jag mig rätt nöjd.

Jag känner inget behov av att vänta i flera dagar tills nästa runda, så jag har tryckt finalize i alla fall. :)

Feuflux

omjonasson.se
Jag hittade en forumspost där svaret som gavs var att finalize inte behövdes för att en order skulle ske. Men om alla klickat finalize innan deadline så avslutas rundan direkt när siste spelare klickar finalize.

Nåja, jag har klickat på finalize nu i alla fall.

Lukas

Mannen i Gult
Kul att man kan bevaka spelet iallafall.
det hade varit ännu roligare om man kunde se era meddelanden till varandra, men jag antar det skulle öppna upp för mycket möjligheter till fusk.

Hur som helst hejar jag på England, så lycka till vem det nu är som spelar dem.

Khan

Kondottiär
Då går vi i väntans tider. I och med första rundan och helgen är det 50 timmar kvar till nästa runda.

Någon som känner sig nöjd men inte klickat finalize?

LJSLarsson

Hero
Är det någon vi väntar på, eller någon som missat att vi startat?

Skulle vara synd om vi gick till ny runda imorgon och det visade sig att någon inte gjort några drag alls. :-(