Nekromanti N2PS 0.2 beta på gång!

ZerXes

Veteran
N2ps beta 0.2 (Neotech 2 (Roll)Persons Skapare) finns nu ute i verision 0.2 beta. N2PS är gjord för att förenkla skapandet av rollpersoner i Neotech 2. Den generar alla atributer och räknar ut all värden (BF, Cool, FÖR osv.) sen är det bara att skriva ner allt på ditt rollformulär och du slipper krångla med alla omräkningar och suddande på rollformuläret.
N2PS kommer snart att kunna laddas ner från... nån server(det e på gång, jag lovar!) 0.5 beta är under utveckling.

ripperdoc

Myrmidon
Jag gjorde för ett tag sedan ett Excel-ark som räknade ut allt det där. Är ditt ett vanligt program eller? Det gick väldigt smidigt i Excel-arket.

/RipperDoc

LoRd KaKa

Veteran
Trevligt
jag tänkte göra nått liknade fast till en grafräknare (ti-83 som ja använder i skolan o når vi spelar N2)

ZerXes

Veteran
Ja det hela e gjort i Delphi, så det e liksom en exe- fil, tyvärr måste du ha en del drivers för att det ska funka, men jobbar på en lösning dygnet runt *<B-)

Snow

Swashbuckler
Gör gärna så att man kan slå om alla slag man inte tycker om... resultaten från tärningarna får gärna hamna i textrutor som man kan editera direkt. För att man inte skall behöva en SL över axeln (vi i min spelgrupp är dock betrodda att göra RP på egen hand, fast det kanske inte gäller alla) kanske programmet skall lista vilka slag som ändrades till vad när man är klar.

Min erfarenhet av liknande program är att de är alldeles för oflexibla... man kan aldrig övertala programmet att böja reglerna en aning för att det skall passa rollpersonen.

ripperdoc

Myrmidon
Tja, är du säker på att det är värt besväret?
Att bara generera RP:er är ju en lätt sak med Excel. Med lite macron till så kan man skapa en fullfjädrad digital "players companion", som de flesta kan ta del av och modifera utan problem.

Men, man kan göra lite saker som är svåra med Excel i Delphi, så se till att utnyttja dem!

/RipperDoc

ZerXes

Veteran
N2PS är ganska flexibelt, du kan slå om varje attribut för sig om du inte gillar resultatet :gremsmile: vi försöker göra så att du kan skapa din RP som du vill ha den, alltså inte så bundet till N2 regelboken....