Nekromanti Namn för hypotetisk 4-5 generations konsoll

Zorbeltuss

Hero
Jag pillar lite med ritningar för en retrokonsol, troligtvis kommer den inte längre än så, men det vore trevligt med ett namn för den, då den är någonstans mellan generation fyra och fem så har man en ganska bra namnstruktur med positivt adjektiv + mer eller mindre beskrivande namn för vad det är för något.

Exempel är "Intellivision" (2a gen), "Colecovision" (2a gen), "Mastersystem" (3dje gen), "Super Family Computer", "Mega Drive", "Playstation", "Game Gear", "Game Boy", "Turbo Express" och "Neo Geo".

Det jag har funderat på är Hyperconsole eller liknande, har ni några åsikter eller andra förslag? För själv tycker jag Hyperconsole låter lite för corny och lite för lite av gen 4-5.

/Zorbeltuss som tackar på förhand

slanfan

Hero
Fresh-box!
Laser-pal!
Methuselah! (sorry, vampireskämt)
Game-player!
Action-machine!

Troberg

Sinister eater
Tja, det finns ju en massa ripoffs på kända konsoller, tex Gamestation, Funstation osv. Annars kan man väl följa Microsofts versionsnumreringsmetodik och kalla den för XBox Vista.

Sodivra

Champion
Vad finns det för nyckelord i generation 4 och 5?

Super, Mega, Neo, Turbo, Game, Boy, Play, Station, 16, 32, CD, Jaguar, Saturn...

Okej... Här kommer tre förslag jag är kåt på att köpa:

The HyperBoy!
The Ultra Laserdisc! (Eller kanske LaserStation, min poäng är att laserdisc är awesome)
The Fury 32!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
PlayCube
GameCenter
Box Cube
XCube Vista (för att leka lite med Trobergs förslag)
Imagination Station
Game Rock (som pet rock, fast användbar!)
HyperBox
TurboPlay Saturn (eller Station, men då låter det likt PlayStation) (förkortas 'TPS', så att tillhörande Fanzine givetvis heter 'TPS Report' [glöm inte försättsbladet!])
Solid Gamer
Experiencer
Game Vision

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos MC said:
The Fury 32!
Skriv ihop det till "Fury32" så tycker jag att det är bäst hittills =)

Alternativt ett X på slutet, bara för att: Fury 32X.