Nekromanti Namn Generator

T-RED

Warrior
Har du också problem med att komma på bra namn till slp.er eller rp.er eller blir det alltid amerikanska eller brittiska namn eller liknande, fast äventyret utspelar sig i typ Indien.
Jag brukar ha det problemet i alla fall och tänkte ta och sätta mig och programmera en namn generator där du först väljer land och kön och sen genererar ett namn utifrån detta.
Men då behövs det en hel drös namn förslag och dessa skulle jag vilja ha ifrån just dig.
Strukturerade efter land och kön.
Kom gärna med synpunkter
// T-RED
"Jag är inte paranoid. Det är ett elakt rykte utspridet av de som är ute efter mig!"

ripperdoc

Myrmidon
I Neotech Ultra kommer en mängd namnlistor för olika nationaliteter. Annars hittar du lätt namnlistor för olika länders vanligaste namn på nätet.

En namngenerator är ytterst enkel att implementera, speciellt med databaser. Hur hade du tänkt att programmera den? Webbaserad eller inte? (Det förra är bättre, IMHO).

/RipperDoc

T-RED

Warrior
Hmm webbaserad nej det hade jag nog inte tänkt hade mer tänkt mig ett program att skicka till nogo.
// T-RED

GrottrolletNaug

Swashbuckler
För improviserade SLPs som skapas mitt i spelmötet så rekommenderar jag följande förberedelse.

Ta ett papper och penna. Gör två spalter, markera denna för "Män" och den andra för "Kvinnor". Skriv ner 10 typiska namn för det landet ni är i för varje kön.

Ha papperet framför dig när ni spelar, när ett namn behöver improviserar upp så tittar du ner på papperet, tar ett namn och använder det. Samtidigt så tar du en penna och noterar vilken SLP som är ägare till namnet.

T.ex.
Om dom är i Madrid och träffar en kvinnlig bartender med kurvor på helt rätt ställe och ett trevligt leende. Det börja små snackas och slutligen så frågas det om hennes namn. Spelledaren är nu glad att han/hon har sin lilla lapp kikar ner på den, och introducerar Bartendern som Elena, och noterar ordet Bartender bredvidet namnet Elena.

På så vis så vet man vilka namn som hör till vilka SLPs och även vilka namn som redan är använda. Då slippar alla Utkastare heta Hans, och man kan lätta ta reda på vad Tjackpundaren i gränden bakom klubb Ulysses hette.

/Naug

Man Mountainman

Storsvagåret