Nekromanti Namn i Trudvang

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Om man ser på Västermark-kartan märker man att det finns vissa nman som låter aningen fransosiska ("Carlonne"). Dessutom finns på deras hemsida halvalven Elianne Narbonne. Hur är egentligen namnskicket i Trudvang, det verkar i alla fall inte vara totalnordiskt? Det finns ju endast tre mänskliga språk, och de övriga raserna verkar ju ha kvar sitt klassiska namnskick (Lonruilusoiregolanion respektive Gori), så så svårt skulle det väl inte vara att ge några små riktlinjer för namnen.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Chrono_UBBT

Veteran
Kan du inte bara hitta på något namn med din
egna fantasi? eller t.ex så brukar jag säga saker baklänges och se om det låter som ett namn eller så kollar du i en världs atlas om det finns några konstiga små städer här och var som kan ha roliga namn.

-Chrono

"My god it´s full of stars"/ 2010

Personligen tycker jag att svenska namnkombinationer av två ord är roligast, som föreslås i det officiella ank-ras-tillägget, Klumpfot, Silverklinga, Ekensköld etc... Som tilläggsnamn alltså. För övrigt tycker jag att namnkonventioner är väldigt jobbigt, alla som har läst modulen alver förbannelsens folk till Eon vet vad jag talar om.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>

Riddaren

Swashbuckler
"officiella ank-ras-tillägget"

Finns inget officiellt ank-ras-tillägg... Det är i högsta grad inofficiellt och Riotminds har inget med det att göra.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jo, men jag vill gärna ha lite lösa ramar, typ "namn på väströna har gärna en lite fransk klang" eller något liknande.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Re

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Finns inget officiellt ank-ras-tillägg... Det är i högsta grad inofficiellt och Riotminds har inget med det att göra.<p><hr></blockquote><p>Inofficiellt så snubblade jag lite med pennan.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>

Rickard

Urverk speldesign
Titta på äventyret "Vinterskogens hemlighet" för att få en hum om namnen (antar att du redan gjort det). IMHO, eftersom det är nordisk fantasy, så borde det vara nordisk klang på namnet och sedan ett epitet som Falktåre, Skuggsmyge, Blodstand eller Ulvbane. Eller kanske "son av Hödir" eller "dotter av Ansgor".

/[color:green]Han</font color=green> som undrar om <B>Bosse Brottsling</B> och <B>Bobby Magikern</B> skulle bli ett bra "radarpar"