Nekromanti Namn, namn

Pom

Swashbuckler
Jag erkänner. Jag har ibland googlat efter ord jag själv har hittat på. Man har det inte roligare än man gör sig.

Grejen är att jag nästan alltid hittar orden. En av mina kampanjer fokuserar på den eviga kampen mellan tre stadsstater: Piramân, Bachbalas och Shenden. Jag var hyfsat nöjd med namnen och tyckte de var originella och lämpliga. Men av dessa är det bara Bachbalas jag inte har hittat. Piraman (ja, ja, joxet ovanför a räknade jag bort i sammanhanget) är bl a en indisk by. Shenden är en engelsk ort, en engelsk släkt, ett vanligt hundnamn och en kampsportsterm.

Jag är mer och mer övertygad om att det är omöjligt att hitta på något tvåstavigt ord som inte redan finns någonstans. Möjligen kan man klara sig om man enbart håller sig till äktsvenska bokstäver, men knappast ens då.

MEN, det jag undrar är vad ni har hittat för dubletter till era egna kreationer?

Kom igen, jag vet att ni också söker sådär ibland!

Petabyte

Veteran
Jag har funnit två personer med exakt samma namn som jag :p En är en gammal gubbe som är med i en skytteklubb och den andra är en lite kille som är med i någon bandyklubb.

Snow

Swashbuckler
en gång såg jag ett program där huvudpersonen hade mitt namn baklänges. Sukram alltså. Det var lite roligt.
Jag väntar fortfarande på att någon ska heta Ylebrob, funderar på att ha det som namn på en mystisk filosof / klantig skurk i min nästa kampanj...

Slarn

Excentriker
Arandon heter en by i Frankrike, i Rhône-Alpes. Måste åka dit någon dag och ta ett kort på mig bredvid vägskylten :)
En av våra spelare döpte sin sabriske magiker till Kadar, vilket senare också visade sig vara namnet på en ryttargud i Eon.

Lindenius

Swashbuckler
Man behöver inte alltid leta så långt som på internet.

Superskurkondingen i vår numera avslutade kampanj hade samma förnamn som märket på en toaborste.

//erik. ska snart spela in mediemagasinet

Hellzon

Långsamma Vargen
Min första karaktär (en tjuv i D&D3E) hette Edwyn. Edwyn Collins är tydligen nån sorts artist.

Min andra hette Carwyn (bard i ovanstående spel) och det är tydligen fullt normalt att heta så om man ska tro Google. :gremwink:

Och sedan kom Torgal Stenhammare (gissa rasen, krigare/präst var han iallafall), och Torgal går det tydligen också att heta lite här och där.

Nuförtiden spelar jag druiden Thornbush, men en Zorn-tavla är väl inte riktigt vad jag associerar honom med. Inte målarböcker för barn heller.