Nekromanti Namn på dinosaurie RP

Celledor

Hero
Hade tråkigt en dag i veckan och började skriva ihop ett tre-fyra sidors dinosaurie rollspel á la Dino Riders men det kan jag inte kalla det... Så finns det några coola namn man kan ha (engelska).

Snabb story: typ år 3000 går världen under (för de måste den tydligen göra i alla mina spel), några spärrar in sig under jorden. Några miljoner år senare så har dinosaurierna tagit över jorden igen och de överlevande kommer fram. De har oändligt med energi i sina bunkrar och laser vapen (förstås) men vill inte förstöra världen igen... så de bepansrar dinosaurier och slås om kontrol över bunkrarna med sina laser vapen.

Dinocraft, Dinocalyps, Laser Dino, Dino Havok?

Lägger upp pdf:en när den är klar.

Möller

Hubert Hortlax
Dinoriders of the Apocalypse

T-Rex Tyrants

Land of the laser-wielding dino-riders

Möller

Hubert Hortlax
celledor said:
Dinoblaster?
Eh, lite kort för min smak. Ett apokalyps-spel med dinosaurier och laserpickadoller känns som väldigt mycket pulp. Och, i Indiana Jones-filmernas tradition, tycker jag att pulp-spel förtjänar långa namn.

Laser-charge of the Dino brigade
(möjligtvis med »light« framför Dino)

Äh, jag vet inte. Ditt spel kanske inte alls är pulp.

Celledor

Hero
Har absolut inget emot långa namn och det kommer nog bli rätt pulp... Det är som du säger "Ett apokalyps-spel med dinosaurier och laserpickadoller".

Möller

Hubert Hortlax
celledor said:
Dinomonsters and laserblasts
Det gillar jag bättre! Fast Dinomonsters känns lite konstigt. Skulle det inte funka med Dinosaurs?

Celledor

Hero
Möller said:
Det gillar jag bättre! Fast Dinomonsters känns lite konstigt. Skulle det inte funka med Dinosaurs?
Dinosaurs and laserblasts... det låter rätt bra faktiskt.

Wilmer

Hero
Dinosaurs & Laserblasters låter tillrättalagt, inte något jag skulle vilja ha ifrån ett sånt spel!

DINOBLASTER låter mycket bättre.

Fan nu vill jag också skriva ett sånt spel fast en mer jordnära stämning där människans samarbete eller dominans över dinosaurierna mer handlar om att överleva i en extrem miljö. Det skulle heta Saurus och handla om typ handelskaravaner med stegosaurer, pirater med plesiosaurer och jägarstammar som samlever med deinonychusar.

Celledor

Hero
Wilmer said:
Dinosaurs & Laserblasters låter tillrättalagt, inte något jag skulle vilja ha ifrån ett sånt spel!

Ja det kommer bli ett svårt val det här... det borde ifs vara "Dinosaurs & Laserblasts" och inte "Dinosaurs & Laserblasters".

Wilmer said:
Fan nu vill jag också skriva ett sånt spel fast en mer jordnära stämning där människans samarbete eller dominans över dinosaurierna mer handlar om att överleva i en extrem miljö. Det skulle heta Saurus och handla om typ handelskaravaner med stegosaurer, pirater med plesiosaurer och jägarstammar som samlever med deinonychusar.
Varför inte eller nått mer åt fantasy hållet fast med dinosaurier och utan olika raser kanske, personligen vill jag bara skriva nått som är helt crazy just nu medans veus genomgår en alpha testomgång.

Sapient

Swashbuckler
"Cretaceous: the Rerun"?

"Sauropsida: the Sequel"?

"Return of the living fossils"?

"Re-evolution"?

"Eutheria Unite!"?

"Theropoda vs Eutheria"?

"Extiction is not forever"?

Sodivra

Champion
Wilmer said:

Stäng tråden, tack och hej, det här är det bästa namn du någonsin kommer hitta. Prova att säga det högt, bara.

DINOBLASTER

Arfert

Facit
Major Boothroyd said:
Kommer att tänka Cadillacs & Dinosaurs RPG efter serien Zenozoic Tales. Framtidsserie med 50-tals teknologi och dinosaurier.
Tänkte också på det småtrevliga spelet. Snygga bilder.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Apocalypsaurus Rex, eller Apocalypsaurus Now