Nekromanti Namn på forum

Dimfrost

Special Circumstances
Att Rollspelskultur byter namn till Kulturforumet är väl vettigt, på ett sätt, men det är inte det vi ska snacka om nu. Dock är det inte alls snyggt med "forum" i forumsnamnen. Vad sägs om att byta namn på Kulturforumet till "Kultur" och Allmänt spelforum till "Övriga spel"?

/Dimfrost

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: När vi ändå är igång...

Så borde Rollspel.nu-forumet heta "Forumforumet". :gremgrin:
Även om det är skojigt och så... så är ju ändå Rollspel.nu lite större än bara forumet. Oavsett vad vi inskränkta forumiter tycker. :gremsmirk:

Johan K

Gammal & dryg
Humm, det är väll inget som jag reagerat på direkt tycker jag. antar att man är så "hemmablind" av att läsa forumeana man inte direkt reagerar på dess namn. Så för min del så kvittar det egentligen om det är ett forum i slutet på namnet eller ej.

Rising

Vila i frid
Jag är den ende som tycker att wrnu har ett forum, och det är det här forumet. På detta forum finns det olika avdelningar. Skräckrollspelsavdelningen, till exempel.

Det är ju helt meningslöst att prata om "vad finns det för andra forum än det här?"
"Klicka på Forumlista så får du se vilka andra forum som finns på wrnu."
"Jamen, de har jag sett, jag menar, finns det andra rollspelsforum?"
"Ja, på Drakar och Demoner-forumet så talas det om DoD, till exempel, och på Skräckspelsforumet så talas det om flera olika skräckrollspel, till exempel."
"Jamen jag har sett dem! Finns det andra forum än wrnu?"
"Wrnu-forumet är bara ett av många forum som finns här, och det handlar om själva sidan wrnu och allt som händer här - inte om något specifikt rollspel. Vill du läsa om rollspel så är det bättre att besöka Rollspelsforumet, Sci Fi-rollspelsforumet och liknande."
"Jamen jag har sett dem, för i helvete! De är alla här på wrnu! Vad finns det för andra forum!?"

osv.
Nu har det iofs aldrig låtit så, men det är ändå dumt, och inte alls lika bra som det hade varit om ala hade varit lika bra som jag; världens bästa Johan Rising.

Ett forum; många avdelningar. Jag äger.

Nightowl

Champion
Vad sägs om att byta namn på Kulturforumet till "Kultur" och Allmänt spelforum till "Övriga spel"?
Tja, kanske det.

Om det inte tar några många minuter att fixa för ansvariga, så...

Erik, fast så bråttom är det inte

EchonCique

Hero
Det är ju intressant att det uppmärksammats att jag bytte namn på forumet. Det som inte uppmärksammats är att jag i samma veva förändrade forumets beskrivning, för att öppna upp för all sorts kulturdiskussion förutom runt just rollspel. Rollspel bör diskuteras på andra lämpliga subforum här på webbplatsen istället.

Det tar några sekunder att byta namn, det är inte något problem. Däremot kan man tvista länge om de optimala namnen för forumen. Fungerar de som finns idag så att det förstås vad som förväntas diskuteras i dem? Om svaret är 'ja' är jag nöjd.

Jag inväntar lite mer svar innan jag i så fall gör en ansträngning för att göra en mer stringent namngivning och beskrivning av forumen.

:gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
"Det som inte uppmärksammats är att jag i samma veva förändrade forumets beskrivning, för att öppna upp för all sorts kulturdiskussion förutom runt just rollspel. Rollspel bör diskuteras på andra lämpliga subforum här på webbplatsen istället."
För min del så har det uppmärksammats, men jag brukar gilla att läsa förklaringar som andra gjort på ett ord.. Kan/ska man diskutera datorspel på allmänna spelforumet eller kulturforumet?

/Han som förvisso tycker man ska diskutera på det på OT-forumet

Mattis

Swordsman
Är det bara jag som tycker det är väldigt konstiga beskrivningar av forumen? För det första, står det Eon så kopplar väl vilken kotte som helst att det är Eon man ska diskutera. Sedan skrivs det att "man kan berätta om spännande saker som hänt på spelmöten", som om man inte får det i något annat forum. Behöver vi ens beskrivningar? I alla fall inte i den första kategorin forum.