Så, jag skriver ett nytt spel, eller snarare regelsystem. Det ska kunna användas för många olika settings. Jag vet vad du tycker, settings är kul men regler är inte kul. Men, detta är inte ett rollspel utan ett figurspel av typen skirmish. Så banna mig, flytta tråden, lås den eller vad ni vill. För min del får det gärna stå kvar.
Iallafall, man plockar ihop en 5 till 10 st minis, sätter stats på dem och köttar loss på varandra. Det är rätt färdigt men jag behöver ett klatchigt namn.
Man har ett warband exempelvis: 7 mördarluffare (barbarer, tjuvar, lönnmördare och en magiker), 10 kobolder, 5 vietnamsoldater (med M16), 3 space marines eller 2 genestealers. Det mesta ska kunna mixas. Sen spelar man kampanjer. Gubbarna utvecklas, får erfarenhet, skadas etc.
Namnet på spelet bör vara:
* Inte en ripoff på song of blades and heroes eller annat liknande (ballad of warlords and axes)
* Något som googlas unikt (inte "bloodshed" för det kan vara en massa annat)
* Något coolt
* Gärna något som speglar att man spelar små skärmytslingar, inte stora slag mitt i striden
* Något som är enkelt att uttala
* Något som har en snärtig förkortning
Några förslag från mig själv:
Iallafall, man plockar ihop en 5 till 10 st minis, sätter stats på dem och köttar loss på varandra. Det är rätt färdigt men jag behöver ett klatchigt namn.
Man har ett warband exempelvis: 7 mördarluffare (barbarer, tjuvar, lönnmördare och en magiker), 10 kobolder, 5 vietnamsoldater (med M16), 3 space marines eller 2 genestealers. Det mesta ska kunna mixas. Sen spelar man kampanjer. Gubbarna utvecklas, får erfarenhet, skadas etc.
Namnet på spelet bör vara:
* Inte en ripoff på song of blades and heroes eller annat liknande (ballad of warlords and axes)
* Något som googlas unikt (inte "bloodshed" för det kan vara en massa annat)
* Något coolt
* Gärna något som speglar att man spelar små skärmytslingar, inte stora slag mitt i striden
* Något som är enkelt att uttala
* Något som har en snärtig förkortning
Några förslag från mig själv:
Fringe Fighting |
Rim Rivalry |
Bloodshed border |
Brink of bloodshed |
Warband of destiny |
Band of battle |