Nekromanti Namn på westernrollspel

Sodivra

Champion
Re: Av jord är du kommen

Måns said:
Gud så sexigt.

Jag älskade "In My Time of Dying", men tycker definitivt att ett spel på svenska ska ha en svensk titel.

Slänger ut ett till förslag: Skulle man kunna kalla det "Solnedgång" eller något liknande? Du vet... Väster... Något som tar slut... "När ljuset slocknar i väster"...

Cybot

Mest spelbar

Arvidos MC said:
Slänger ut ett till förslag: Skulle man kunna kalla det "Solnedgång" eller något liknande? Du vet... Väster... Något som tar slut... "När ljuset slocknar i väster"...
"De Red Mot Solnedgången", för så ska ju en västern sluta!

Möller

Hubert Hortlax

Cybot said:
Eller Sista ritten mot solnedgången

Mogger

Hipsteranka

Arvidos MC said:
Jag har funderat i de banorna men inte kommit längre än så. I övrigt håller jag med dig. Jag älskar också In My Time of Dying, men trots kranks intygan att engelska funkar är jag inte bekväm med det riktigt. Av jord är du kommen har helt rätt ton.

Mogger

Hipsteranka

Cybot said:
Fan, det är asjobbigt när ni hela tiden kommer på nya bra förslag! :gremsmile:

solvebring

Superhero

Alla bra westernfilmer har hårda titlar som syftar på något hårt men anonymt och lite nervkittlande. Som "De skoningslösa".

Varför inte "De namnlösa" eller "De utsiktslösa" eller "De dömda" - något som definierar dessa förlorade oldtimers i den nya världens antågande? Kanske "De hämningslösa" beroende på vad rollpersonerna tvingas till för att försöka bevara sitt gamla western.

Annars kanske man just bör anspela tydligt på en döende era: "Vid tidens rand", "Klockan som klämtade", "Ett minne blott", "Avslutet", "De var män som stred", "För ett handfullt liv", "En handfull tid", "En handfull glömda", "Ett liv för en dollar" ...

Mjaej. Mina förslag är inte mycket att komma med, men jag tycker helt klart att titeln ska gå in samma tradition som gamla westerntitlar - det bidrar till den övergripande stämningen.

Och så lite inspiration!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Måns said:
Cybot said:
Fan, det är asjobbigt när ni hela tiden kommer på nya bra förslag! :gremsmile:
Jag skulle nog föredra det här. "Av jord är du kommen" känns mindre specifikt Westernaktigt, det känns som om det skulle kunna appliceras på andra genrer också. "De red mot solnedgången" känns som om det ger en avsevärt tydligare bild av vad spelet handlar om.

kefka

Hero

Jag skulle nog föredra det här. "Av jord är du kommen" känns mindre specifikt Westernaktigt, det känns som om det skulle kunna appliceras på andra genrer också. "De red mot solnedgången" känns som om det ger en avsevärt tydligare bild av vad spelet handlar om.
Jag skulle säga att det beror pà vilken typ av western spelet ska gestalta. För spaghetti-western eller John-Wayne western gillar jag "De red mot solnedgàngen". För en mer realistisk karatärsbaserad "gritty" western làter "Av jord är du kommen" bra.