Aaagh vad jag hatar typsnittet!View attachment 23379
Exempel på vad en av rollpersonerna vet, medan de övriga mest vet att det är "mycket flyktingar" ombord.
Tror inte jag har energin till att hata ett typsnitt. Brukar generellt bara välja ut ett par som ser hyggligt temariktiga ut och sen gör jag klart alltihop. Har hittills aldrig återbesökt ett one-shot efter de renskrivits heller, så de får bli vad de blir.Aaagh vad jag hatar typsnittet!![]()
Jag har en käpphäst för när läsbarheten får stå tillbaka för allmän look eller känsla. Det där är sjukt jobbigt att läsa, och att bli läst är ändå syftet?Tror inte jag har energin till att hata ett typsnitt. Brukar generellt bara välja ut ett par som ser hyggligt temariktiga ut och sen gör jag klart alltihop. Har hittills aldrig återbesökt ett one-shot efter de renskrivits heller, så de får bli vad de blir.
Kommer inte diskutera saker på wrnu mer, så du kan ha den åsikten och jag kan ha roligt runt spelbordet ikväll!Jag har en käpphäst för när läsbarheten får stå tillbaka för allmän look eller känsla. Det där är sjukt jobbigt att läsa, och att bli läst är ändå syftet?
Hur många infolappar har du per rollperson? Delar du ut dem pö om pö eller får de allt innan spelet börjar?View attachment 23379
Exempel på vad en av rollpersonerna vet, medan de övriga mest vet att det är "mycket flyktingar" ombord.
Bifogar den pdf jag skrev ut igår. Det är två till tre "lappar" per karaktär. (Fick komprimera den massor för wrnu:s skull; rollformulären ser hemska ut.)Hur många infolappar har du per rollperson?
I detta fallet delade jag ut allt i förväg. Idén var att spelarna tillsammans har all information om rymdstationen som behövs, och att spelledaren helst inte ska svara på något som har med den att göra.Delar du ut dem pö om pö eller får de allt innan spelet börjar?
Namnet på datorspelet som inspirerades av filmen blev klassiskt i sig, kanske mest för att spelet blev en sån hit och har kultstatus idag: It came from the desert.Håller med - att ett intetsägande platsnamn inte är så spännande lärde vi oss av Khelataar.
Tycker inte att man behöver vara så rädd för milda spoilers heller - The Fall of Trafalgar IV-C är inte nödvändigtvis att avslöja för mycket.
Jämför Them! Underskatta inte värdet av ett utropstecken i titeln!
To Go till Unknown Armies är en annan titel som är spännande i sin minimalism. Delta Green-titlar som Sweetness och Viscid är också effektiva.
(En av de sämsta svenska filmtitelöversättningarna någonsin är hur Them! blev Spindlarna. Det är dummare än det låter som eftersom det handlar om myror och inte spindlar. Den alternativa titeln De kommer! är däremot bra.)