Själv ogillar jag namnlistor (i alla fall förut), då de inte är särskilt inspirerande.. Jag ser hellre en lista (som i DoD:s Alver) där man delat in namnen i två delar, prefix och suffix, och sedan slår man fram namnen.. Jag ser också hellre beskrivningar utav hur namnen bör uttalas eller vad de bör bringa för stämning..
En gång i tiden så drog
Troberg en länk till en generator som fuskdelar in namn i prefix (ordbörjan) och suffix (ordslut) och slumpade fram namn.. Jag sågade det programmet lite, men det duger till ändamål som det här.. Länken i det länkade inlägget funkar inte, men jag har lagt upp programmet på
mitt skolkonto och när jag testade att skapa en lista så slumpade jag fram följande 50 termaliska mansnamn:
rogrit
sikrat
sikrit
sabrat
vadrat
nerutrat
rotggri
ibrand
antri
sabrit
rogrit
gurbrit
agrit
nerkarik
rotggrit
sabran
kasgri
agretran
forbakri
barit
ibrit
vikri
sutrat
forbrat
pokvad
rotggrit
antrit
nerutrat
rotggri
kasgran
lalran
addkar
berut
ibrit
vadran
rograt
sikran
ugran
nerkar
rogri
bamdus
vadrat
ibrit
kistran
sabran
hartes
sikrit
addkart
rotggret
retrik
rotggret
agrantar
retrit
harit
bamdus
Om du vill göra lite namn själv så dela in de termaliska namnen prefix och suffix och dra till med några namn.. Ad-rat, Veddi-kar och Forb-rik kan bli Adkar, Veddirik och Forbrat.. För ett tydligt exempel kan man glo lite på min smått oseriösa
konservgenerator..
Där har jag delat in namnen i följande:<pre><font class="small">code:</font><hr>prefix[0] = "Fisk"; suffix[0] = "bullar";
prefix[1] = "Ravioli"; suffix[1] = "kuddar";
prefix[2] = "Vita "; suffix[2] = "sparrisar";</pre><hr>
Så länge "Vettiga maträtter" är ikryssade så blir resultaten Fiskbullar, Raviolikuddar eller Vita sparrisar, men om det inte är förkryssat så kan det bli Fiskkuddar, Raviolisparrisar, Vita bullar eller något annat konstigt.. Svårare än så är det inte..
/
Han som är långrandig