Nekromanti Namn

Rastenor

Veteran
Hej jag är en person som behövde lite hjälp med att skapa ett rollspel för ett tag sedan. Men nu har jag trubbel med att komma på ett namn, så om någon kan hjälpa mig så skulle jag vara mycket tacksam.

Antar att det är samma rollspel som den här tråden tar upp?

Fortfarande jättesvårt att hitta på namn för utomstående, vi vet ju inte så mycket om världen trots det som skrivits. Vanligaste är väl att man hittar på något namn som på något sätt summerar stämningen. Om vi till exempel hittar på ett rollspel om ett gäng äventyrare som vandrar i de döda områden som ligger på gränsen till skuggriket skulle kanske 'Penumbra' vara ett coolt namn, eller 'Midvinter' skulle passa ett rollspel om vitklädda riddare i pälsar som kämpar mot isbarbarer och snödrakar.

Det andra vanliga alternativet är att ta namnet på världen eller landet där spelet utspelar sig.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Rastenor said:
Hej jag är en person som behövde lite hjälp med att skapa ett rollspel för ett tag sedan. Men nu har jag trubbel med att komma på ett namn, så om någon kan hjälpa mig så skulle jag vara mycket tacksam.
Jag tycker du ska döpa det till "Awesome".

Rastenor

Veteran
Det är baserat på en värld som varierar väldigt mycket(öken här och flygande vättar där(det innehåller inga flygande vättar)).

Världen har många konflikter mellan nationer och är mest populerad(jag kan inte stava det tyvär) av människor.

Det är väldigt fantasy, inte så här överdrivet dystert men inte regnbågsglatt heller.(fast det är baserat på en filosofi om att det ska skapas av de som spelar det(så att det jag har skrivit är mer som riktlinjer en faktiska regler)vilket också gör att stämningen varierar.)

Det är också ett sorts spel där självaste figurens livsmål är som ett stort äventyr då det är ett sorts freeplay, så jag tänker nånting ödes-relaterat.

Hoppas det hjälpte(inte för att jag tror det men får hoppas i alla fall). ps. kom gärna med specifika frågor (har en tendens att kunna besvara dem enklare).