Jo, men då blir det ju lite svårt för oss som snöat in på BECMI/RC. Är det DnD eller OSR?Alternativt ha två forum, ett för DnD och ett för OSR så slipper diskussioner om till exempel 5E, Mothership och Troika! hamna under samma tak.
Jag tycker tvärt om och ser OSR-trådar utanför D&D-forumet som en styggelse.Synd om OSR-trådar försvinner från huvudforumet.
Alltså, jag köper definitionen av OSR som specifikt DnD Old School. Men även med den definitionen går det ju utmärkt att prata om OSR som designfilosofi och i relation till andra spel. Så jag ser poängen i att inte låsa sig.Jag tycker tvärt om och ser OSR-trådar utanför D&D-forumet som en styggelse.
Men då kanske det bara är dags att plocka bort och d20 från namnet?
Hur vi än gör blir det nog svårt för någon. Delar av OSR befinner sig ju långt från klassisk DnD både när det gäller regler och världar. Så frågan är vad som blir minst förvirrande?Jo, men då blir det ju lite svårt för oss som snöat in på BECMI/RC. Är det DnD eller OSR?
Det känns spontant som en bättre lösning.Kan vi inte få en OSR-tagg ...
Dungeons & Dragons och dess alvarter!
På alvar!?
De är ju det. Men hur ofta pratas det om dem? Och detsamma gäller ju PF. Pratar någon om PF längre?Sen är ju OSR-spel som inte är D&D-iga lite edge case
Nej, PF är dödare än 4e.De är ju det. Men hur ofta pratas det om dem? Och detsamma gäller ju PF. Pratar någon om PF längre?