Cybot
Mest spelbar
Du skriver rakt upp och ner att du tycker att nykomlingar och sällananvändares åsikter inte spelar roll. Dessa grupperna är de som befinner sig på utkanten av den sociala hierarkin som skapas på forumet.Vimes said:Jag har funderat jättemycket på om jag ska svara på det här eller inte. Jag vet inte, men jag har extremt svårt att se hur det ens är möjligt att läsa in det du läser in här utifrån mitt inlägg.
Elitism kallas den åsikten.
Forum Royals är den centrala kretsen av användare. De som alla vet vem de är (alla som har något socialt kapital för att vara specifik), och som själva vet vilka alla andra viktiga personer är.Sen förstår jag inte alls vad du menar med Forum Roylas. Vilka fan är det? Är det de som byter namn? Eller vad menar du? Kan man inte tänka sig att det är viktigt för forumets monarker (om de nu hade funnits) att upprätthålla strukturer och statushiearkier genom att inte vilja se något jäkla namnbytande? Är inte namnbytandet ett sätt att luckra upp forumets sociala strukturer? Eller? Nä, kanske inte.
De vet vem alla är, de besöker forumet ofta och är medvetna om de sociala spel som sker. De befinner sig högst upp på den sociala strukturen.
Namnbyten gör ingenting för att "luckra upp forumets hierarkier", tvärt om. Det gör det svårare för periferin att få någon överblick på den sociala strukturen, och cementerar därför skillnaderna mellan the In-crowd och alla andra. Det blir ytterligare ett lager av interna strukturer som är svåra att belysa, och därmed försvårar förmågan för de som inte är inne i gänget att se vilka spelreglerna är. Royals vet vilka de andra är, och har tillräckligt mycket intresse investerat för att hålla koll på när folk byter namn.
För de som inte befinner sig inne i strukturen är det svårare att göra detta.
Wow. Ad hominem. Mycket moget.Antagligen så handlar det här bara om en minoritet gnällspikar med minnessvårigheter som klagar över en annan minoritets namnbytande. big. fucking. deal. Det är WRNUs motsvarighet till landsortstidningens insändarsidedebatt.
Varifrån kommer ens slutsatsen att det skulle vara personer med minnessvårigheter? Hur skulle bättre minne hjälpa folk om de inte har tillräckligt mycket investerat i forumet för att ha tid att kunna hålla koll på alla namnbyten? Det är vad det handlar om. Inte minne, mängden investerad tid. För att lista ut att "ROFLCOPER McAwesome" hette "Gnällgeten" för 2 månader sedan så tar det kanske 20 minuter. För den som bara spenderar 40 minuter på forumet i veckan så gick just 50% av tiden åt för att sätta sig in i vem "ROFLCOPER McAwesome" var. Sällananvändaren känner att det inte är värt det, känner sig utanför spelet då han inte har tid i att sätta sig in i alla namnbyten och ger upp. Han är nu utestängd ifrån att bygga upp ett socialt kapital på lika villkor.
Sir Forum-alot spendar dock 20 timmar i veckan på forumet. För honom är 20 minuter bara en liten fraktion.
Märk att "svåra namn" inte spelar någon roll. Det är fortfarande en fast identitet som sällananvändaren kan relatera till, även om identitetens label kanske är "Han med det svåra namnet som börjar på J".
Ja. Det gagnar en stabilare social struktur, gör det enklare att ha koll på den sociala strukturen inom gruppen för dem som inte kan spendera 24/7 på forumet.Kan inte de som på riktigt vill avskaffa eller restriktera namnbytandet presentera lite egentliga argument? Gagnar det forumet att avskaffa namnbytandet?
För att sätta det i socialekonomiska termer. Det sänker insatskostnaden för att kunna delta i det sociala spelet och även om jag inte skulle säga att det gör det möjligt för alla att delta i spelet på lika villkor så gör det saker och ting lite mer jämlikt för Haves and Have-nots.