Jag håller inte riktigt med om det här. Eller rättare sagt, om man inte vill bli igenkänd så bör man ju vilja byta konto helt. Däremot kanske man vill distansiera sig själv om man av någon anlendning blivit en ny människa (exempelvis genom en lång tids frånvaro, personligt uppvaknande, ny religös övertygelse, hjärnskada, etc...). Då vill man kanske inte "gömma sig" utan man står fortfarande för att man sagt det man sagt när man sa det, och vill på intet sätt dölja sitt förflutna, men man vill ändå ha en slags nystart.
Ibland kan det också vara som i Svarte Faraonens fall, man känner kanske att användarnamnet man valde när man var tretton inte längre passar en. Jag vet att jag skulle inte vilja heta "Gunslinger" längre, även om det inte hade varit för att jag slarvat bort lösenordet till mina gamla konton =).
Jag tycker också tidsgränser är dåliga eftersom man ibland inte gillar sitt nuvarande namn och vill byta, men inser att även det nya namnet hade klara brister och vill byta igen.
Hellre ser jag då att man plockar bort den där lättanvända funktionen och istället säger att den som vill byta namn får kontakta redaktionen och disskutera det med dem.
Oavsett så ser jag gärna, precis som föreslagits att det tycker upp ytterligare en detalj under ens profil som anger alla ens gamla forumnamn. Och gärna årtalen för när man använde dem.