Robert Jonsson said:
Det ÄR ett problem, oavsett om du tycker det eller ej. Visst, det finns MÅNGA som inte tycker det är ett problem. Men läser du faktiskt igenom tråden syns det att det är ett problem för en DEL. Man kollar inte på de flesta, utan på de som är här mindre frekvent. Om vi inte ska uppmuntra folk som är mer sällan att komma hit ännu mer sällan förstås.
Det verkar ju bara finns två val då.
Antingen förbjuder man namn byten för alla och man tvingas att skapa ett nytt konto om man vill byta namn, eller så får folk finna sig i att en minoritet vill byta namn och för de som har vissa positioner så kan man kolla på färgerna.
Men åter igen av de som ha "makt positioner" på forumet så är det 3/14. Av resterande forumet så är det återigen en minoritet som byter namn.
Att tvinga folk att skriva i en tråd eller liknande när dom byter namn kommer troligen inte att fungera då folk kommer komma ihåg det i ca 2 dagar sen glöms det bort och tråden faller ner, om man gör den sticky så är det bara jobbigt då man inte vill se den hela tiden.
Sen kan jag ha räknat fel men jag får det till att 9 personer ogillar det i vissa fall inte alla och att dessa 9 ska få "tvinga" resten av forumet att göra som dom vill, det tycker jag är fel.
Det finns ingen vettig lösning på att bara slänga in en funktion som lägger till fd Thorsten Flinck eller något då databasen inte är konstruerad så.
Det enda vi sparar är det namn du registrerade dig med samt det som du har nu. Och att underhålla en tråd med allas namn byten och liknande kommer inte att fungera bra det heller.
Jag tror det lättaste är att låta folk ha valmöjligheten att byta namn och att de få som stör sig på det helt enkelt får göra det då alternativen är värre.
The lesser of two evils så att säga.