Nekromanti Namnbyten

Ackerfors

Alas, your rapids!
Halloj,

I och med tråden om namn kom det upp att jag folk ville byta namn. Att göra det på Rollspel.nu är en ganska knepig process och därför gör jag helst flera åt gången när det väl är dags. Det här är första gången det annonseras öppet om det så vitt jag vet.

Så, vill du byta användarnamn på Rollspel.nu? Gör såhär:
1. Kolla ifall namnet du vill byta till är ledigt.
2. Skicka ett PM till mig där du skriver ditt nuvarande användarnamn och det du vill byta till samt någon form av motivering. PMet ska vara hos mig innan torsdagen den 13 december.

När bytet utförs kommer du logga in med det nya användarnamnet med ditt gamla lösenord. Bytet ska vara genomtänkt för jag har ingen lust att byta tillbaka omedelbart igen. Ni bör dessutom göra det tydligt att ni bytt användarnamn så att inga missförstånd uppstår.

Så, fire away. :gremsmile:

neowyn

Swordsman
å va bra!

Nu skall jag byta bort mitt felsatavade nick!
Jag undar dock hur man skall kolla att det nya är upptaget eller ej?

Pilzefrau

hon/henne
Men hallå!

Såhär kan du ju inte göra!
Ditt namn är ju inte längre något felstavat newyn, utan ett rättstavat neowyn.
Nåja, gör som du vill.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Sista chansen!

Sista chansen nu, vill ni byta namn har ni tre, alternativt tolv timmar (beror lite på när jag genomför det), på er att skicka ett PM till mig enligt instruktionerna i trådstarten.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Följande namnbyten är genomförda

Nu har utlovade namnbyten genomförts.

- Vulf blev Vitulv
- Nippro blev Karsheimer
- Adus blev sölvebring
- Yassilus blev Martin Ackerfors
- hellzon blev Hellzon
- KraggenOog blev Marcus J
- Rhuarch blev JonasM
- tomasarfert blev Arfert

Skulle något problem uppstå, kontakta mig snarast via PM eller mail. I övrigt hoppas jag att ni som fick byta namn är nöjda och att ni andra kan vänja er med de nya namnen med tiden. :gremsmile:

Hunk

Hero
Re: Följande namnbyten är genomförda

Du ljög alltså när du sa att du skulle byta namn till Porrkungen! Jag kan citera direkt ur vår PM-konversation i detta ärende för att bevisa din skurkaktighet.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Maktskifte ...

Så den där Yassilus avgick alltså? Skönt att Linköpingsmaffian splittrades.

Välkommen hit och grattis till chefredaktörsposten Martin.

:gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Revolution! [trams]

Jajjemän, nu blir det nya takter! Jag är dock inte den som är den så finns det några mäktiga lobbyorganisationer som skulle kunna tänka sig att påverka är det bara att säga till.

Den där Yassilus var en fånig pajsare, det krävs mer disciplin och seriositet än så för att driva Rollspel.nu ordentligt.

:gremgrin:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Helt rätt med Vitulv istället för Vulf! [NT]

Inte för att jag någonsin erkände det första namnbytet, men ändå. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg

Aja, tur att du nämde vissa nick som inte är nära relaterade..
Hadde t. ex "KraggenOog blev Marcus J" gissat på att jsut KraggenOog blev till Marcus J

/ Johan K, som håller sig til sina 2 nick..

Rickard

Urverk speldesign

- KraggenOog blev Marcus J
- Rhuarch blev JonasM
Synd, för de namnen särskiljde sig. Jag gillade Oog, för det gav mig en känsla en härligt kaxig attityd som var ironiskt påklistrad medan när jag såg Rhuarch så läste jag lite noggrannare, för det tydde på ett vettigt inlägg var att vänta.

Jag gillar nästan alla andra ändringar, särskilt då Arferts (var för långt) och nippros (som blev mer säreget). Jag skrev "nästan" för Martin Ackerfors är så långt. Det ger ett mer stelt intryck, men det är antagligen någon baktanke med det. Tycker annars enbart Ackerfors hade varit snyggt.

/Han tycker till

Lindenius

Swashbuckler

Japp. Efternamn är snygga. Särskilt om man är snygg.

//erik. felsyftar

Sodivra

Champion
Byta namn?

Jag var sugen på att byta namn. Men "Arvid Axbrink Cederholm" är för långt för forumsystemet. Ska jag bli "Arvid A C" när tillfälle ges igen?

Jag ropar ut efter ett svar till de samlade forumiterna!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Byta namn?

Fuck you! Jag trodde vi hade kommit överens om att behålla fåniga namn man hittade på när man fjorton, då kan inte du komma och svika på det här viset. Det är helt enkelt en fråga om solidaritet.

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Jag skrev "nästan" för Martin Ackerfors är så långt. Det ger ett mer stelt intryck, men det är antagligen någon baktanke med det. Tycker annars enbart Ackerfors hade varit snyggt."

Tja, jag kan ju erkänna att det var en chansning eller ett försök. Jag har ju trots allt fördelen att kunna byta när jag vill* och jag känner ungefär samma sak som du, "Martin Ackerfors" var lite för långt och "Ackerfors" hade varit bättre. Jag ska förmodligen fixa ett par småsaker till vid tillfälle och då är inte omöjligt att jag byter på mig till Ackerfors. Det steget är inte lika långt som det från Yassilus.

"Baktanken" - om man nu kan tala om en sådan - var att bli av med Yassilus som ändå är ett gammalt och poänglöst namn (visserligen väldigt eget) som jag inte alls gillar.

* Med det inte sagt att jag tänker byta som jag vill och hatta runt utan besinning.