Nekromanti Namngenerator

Troberg

Sinister eater
Eftersom frågor krin namngeneratorer dyker upp då och då så tänkte jag nämna en jag råkade hitta i ett annat sammanhang. Den tar en lista med namn och utifrån den så genererar den en lång lista namn i samma stil.

Har inte testat den själv, men resultatet verkar OK. Kanske värd att prova.

http://koti.mbnet.fi/ivza/morrowind/mng/

Rickard

Urverk speldesign
Det är en jättebra idé och jag ska sno sättet men själva hela grejen är rätt dåligt genomförd.. För det första så kräver killen att man ska ha installerat java.. Visst programmeringsspråket borde inte spela någon roll men det hade kunnat gå att göra lättare.. Sedan vet jag inte, men killen borde lära sig lite bättre programmering eller gå en kurs i Användbarhet..

Dessutom så är själva namnstrukturgrejen rätt kass. Han har antagligen "tickat" fram genom ett namn tills han stött på en vokal och sedan kombinerat det med en annan del utav ett annat namn.. Det hade varit bättre om han delat in alla namnen i prefix, interfix och suffix (början, mitten, slut) och slumpat fram namnen utifrån dem tre listorna istället..
<TABLE><TR><TD VALIGN=top>
Jag skrev in följande namn...
Stig
Rickard
Jonas
Karl
Teodor
Simon
Fredrik
Mattias
Anders
Patrik
Staffan
Johan
Andreas
Wilhelm
Christian
Joel
Mikael
Hans
Daniel
Tobias
Erik
Jesper
Robert
Pontus
Martin
Peter
Björn
Per
Stefan
Markus
Tommy
</TD><TD WIDTH=30>-</TD><TD VALIGN=top>
...och fick fram följande namn
marl
pers
mard
martig
tober
kael
johaniel
tober
rober
staffander
pattias
joelm
stin
mikard
tobers
handreas
stin
petefan
stias
pattig
simontus
marl
robers
jespeter
rober
ponas
wilhel
terik
peteodor
perickael
ponas
johander
mard
mard
jontus
mard
ander
staffans
pattias
peterik
stian
aniel
chrickard
mattig
jesperik
fredredrik
simonas
robias
wilhel
mard</TD></TR></TABLE>
/Han som tycker namnen är rätt usla

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, visst den funkar ju i princip lika bra som andra namngeneratorer..
Men som Han säger, kunde kanske lösas lite bättre..

/ Johan K, som nu tyvärr har slut på sitt höstlov.. :gremfrown:

Troberg

Sinister eater
För det första så kräver killen att man ska ha installerat java.. Visst programmeringsspråket borde inte spela någon roll men det hade kunnat gå att göra lättare..
Håller med, kräver man runtimes ska de ingå i installationen.

Dessutom så är själva namnstrukturgrejen rätt kass. Han har antagligen "tickat" fram genom ett namn tills han stött på en vokal och sedan kombinerat det med en annan del utav ett annat namn.. Det hade varit bättre om han delat in alla namnen i prefix, interfix och suffix (början, mitten, slut) och slumpat fram namnen utifrån dem tre listorna istället..
Njä, det var det jag tyckte var så trevligt, man slapp tänka på strukturer och kunde bara slänga in en befintlig namnlista.

Han som tycker namnen är rätt usla
Nja, en del av dem, men så är alla namngeneratorer. Jag tyckte flera av dem var riktigt bra (och några riktigt usla, men man får ju gallra).

Rickard

Urverk speldesign
"Njä, det var det jag tyckte var så trevligt, man slapp tänka på strukturer och kunde bara slänga in en befintlig namnlista."
Ja, det var det jag tyckte var så bra med programmet.. Vad jag menade var att programmet kunde dela in namnen i "fix-delarna".. Jag får väl programmera ihop något i en framtid (blir väl i javaskript) så att du får se hur jag menar..

/Han som undrar vad han gör för fel, för det här är 3:e gången som han blir missförstådd på kort tid

Troberg

Sinister eater
Vad jag menade var att programmet kunde dela in namnen i "fix-delarna"..
Det skulle nog kräva en betydligt större namnlista på indatasidan för att funka.

Han som undrar vad han gör för fel, för det här är 3:e gången som han blir missförstådd på kort tid
Du är för tydlig. Jag brukar klara minst 20 gånger på raken utan problem.