Nekromanti Namninsammling för att Öppna Skräckrollspel!

Poseur

Swashbuckler
Ja.

jag önskar och skulle vilja att detta forum öppnar igen.
Visst det kanske inte var det mest aktiva på sistonde men antal trådar överstiger iaf majoriteten av forumen som är öppna just nu.

Rollspelsforumet är en alledens för öppen plats att diskutera på. jag är nog heller inte helt ensam. Både nya skräckspelare och gamla eldsjälar vill nog ha tillbaks det.

Diskutionerna på det forumet var enligt mig dom mest givande var gällande stämmning och upplägg, inte bara inom genren utan rollspel överlag.

Så komm igen om vi får tillräkligt många inlägg ifrån folk så kanske vi får våran vilja igenom.

Skräckrollspelare världen över, förena eder!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nej-röst

Rollspelsforumet är en alledens för öppen plats att diskutera på.
Varför kan man inte diskutera skräckrollspel på det allmänna rollspelsforumet?

Forumen existerar delvis för att det finns ett behov av dem. Om extremt många diskussioner rörde just skräckrollspel skulle det finnas ett behov av ett specifikt forum för det, så att de inte dränker de övriga rollspelstrådarna. Nu diskuteras det inte speciellt mycket skräckrollspel alls, och då verkar det märkligt att ha ett speciellt forum för det.

/tobias

Krille

Super Moderator
Mer verkstad!

Så komm igen om vi får tillräkligt många inlägg ifrån folk så kanske vi får våran vilja igenom.
Dåså. Stå inte här på forumforumet och häng. Sätt igång och diskutera skräckrollspel!

Anders Åstrand

Swordsman
Det är olyckligt att så många ser det som nedstängning av forum, när det egentligen handlar om att man slagit ihop flera inaktiva forum (även om det rent tekniskt genomförts genom att stänga vissa och ändra inriktning på andra för att innefatta de stängda).

Vill du disktuera skräckrollspel finns det ett forum som är till för precis just det.

Länk till forumet för att diskutera skräckrollspel

Det är till och med så finurligt att om du vill diskutera skapandet av skräckrollspel eller skräckäventyr finns det nu ett specifikt forum för just det också! Så istället för att trängas på ett skräckforum har man nu två forum.

Länk till forumet för att diskutera skräckrollspelsskapande

Väl mött!
//Anders

Rising

Vila i frid
Jag är en av dem som skrivit mest på skräckforumet, och jag tycker det är bra att det stängdes. Vi har liksom diskuterat "färdigt" skräckspelsteori i breda drag, och det mesta kom att gå på tomgång de sista åren.

Däremot - om någon skulle posta ett inlägg om ett Kultäventyr de tänkt på - så skulle jag omedelbart hoppa in och ge respons, precis som jag gjorde under avdelningens glansdagar.

Men sånt passar lika bra under det generella Rollspelsforumet. Till och med bättre än på skräckrollspel, eftersom det är mycket högre trafik på Rollspelsforumet.

Ram

Skev
Ja. Mitt namn till listan.

Men jag tror att du får svårt att få igenom det oberoende av antalet namn dock. Redaktionen har fattat ett välgrundat beslut och de kommer att hålla fast vid det.

solvebring

Superhero
Namninsamling duger inte.
Det måste finnas garanti för att forumet har nog stort flöde för att det skall vara någon idé att ha det över huvudtaget.
WRNU-crew's :gremwink: tanke med att stänga ned de ganska så oaktiva forumen var för att slippa ta om hand hundrafemtio forum som egentligen bara var mer onödigt jobb etc.
Jag tänkte likadant som dig alldeles nyss. Men jag fick svar, och det var gav mig förståelse, och jag kommer inte att tjata längre. Vid närmare eftertanke och förklaringarna jag fick så är jag faktiskt nöjd som det är nu.

På senaste tiden har jag dessutom haft en massa att ta itu med till DoD. Självklart är WRNU mitt bollplank och jag har inte haft, mot mina tvivel, problem att slänga in mina trådar på vanliga rollspels- och rollspelsmakandeforumet och uppnått svar och diskussion.

Mer om detta här! i min liknande tråd i undran över de stängda forumens chans till att återöppnas.

... Säger sölvebring som faktiskt har ändrat sig och sett fördelarna med dagens WRNU istället för att tjata om det gamla, konservativa trygga och skrymslade WRNU, med mer forum än man ändå orkar kolla in.

Olle Linge

Snigel
Nej, tack

Den största nackdelen med för små forum är att ingen postar där och att ingen har dem som favoritförum. Jag vill absolut inte ha ett skräckrollspelsforum, för det kommer läsas av så få att om jag vill diskutera skräckrollspel kommer knappt någon att se min tråd. Då tar jag det hellre på det allmänna forumet där många ser min tråd och en bred skara forumiter kan delta.

Johan K

Gammal & dryg
Well, förstår din röst för detta...
Men nu är ju läget som det är & redaktionen har motiverat för varför.
Ska man isåfall öppna nått forum, så är det väll ett D&D-relalterat forum. Känns som det är lite mer aktuellt.

Flurtis

Hero
Nix

Nej jag håller med Johan K här. Om det är något forum som är aktuellt att öppna så är det D&D, skräckforumet var för inaktivt. Det dyker ju inte upp några skräcktrådar i rollspelsforumet.

//Flurtis

Lycan

Hero
Trådnekromanti!

Jag tycker att du, Rising, ska sammanställa de tankar och teorier som cirkulerat på skräckforumet i någon slags digest. The complete guide to skräckrollspel, liksom.

Det hade varit sjukt fett.

- L