Historielektioner [OT, delar ut spypåsar]
Refogörelser för kriget mellan hertig Maximus Bolotin II och de ondskefulla krattorna från planeten Dust:
Jo, det var en solig förmiddag och hertig Maximus Bolotin II var ute och promenerade i sitt rike då en mystisk farkost närmade sig från ovan. Dumma och inskränkta som dem var, flydde befolkningen och övergav riket. Max, däremot, med sin stålhårda intelligens och skärpta sinnen, gav inte upp så lätt.
Han beväpnade sig med släktens heliga klenod, Megainterigodoris, den megahäftiga el-kanonen, som hade gått i generation efter generation av bolortinar. Nu var det hans tur att använda den.
När de ondskefulla krattorna lämnade moderskeppet fick de sig en otrevlig överraskning. Där stod Maximus med den heliga kanonen, siktad rakt mot deras drottning Pultronia IV, som tog skydd bakom närmsta livvakt. Nu var det så att Maximus hade glömt att ladda kanonen, så vad tror ni han gjorde?
*samtliga barn i klassen räcker upp handen*
-Rising?
"Han lyfte upp kanonen med sina bara armar och krattorna kunde till sin... ehm, överraskning... se hur enorma biceps dansade över underarmarna..."
-Nej, inte riktigt så... Arvid?
"Han försökte förtvivlat springa därifrån, men halkade i en väl placerad pöl med lera och började störtgråta?"
-Eh... Jag skulle snarare kalla det för en diplomatisk situation. Eftersom jag förstod att krattorna inte skulle bli något hot, så föreslog jag att de, i utbyte mot en slavlön på 40 öre i timmen, städade bort alla lerpölar i hela riket. Ja, Krille?
"Gick dem på det?"
-Ehm... det kan man säga, antar jag... Tills de försökte köpa lösgodis och mottogs av en irriterad göteborgare... jag tror ni fattar... Så de kom till Maximus och klagade på sin lön. Då utbröt det som kallades för den stora kvastrevolutionen... Krille?
"Jag trodde du sa att dem var krattor?"
-Just det, men...
"Mer om krattor och kvastar går att läsa i GURPS Cleaning"
-Tack... Nåväl, var var vi? Kvastrevolutionen, ja... Eh, krattrevolutionen. Maximus, som nu hade laddat om sin kvast, eh kanon, var beredd att ta hand om Pultronia och hennes likar. Så jag... eh han, hade kål på ett par stycken och resten flydde.
Senare, när folket återvände, visade det sig givetvis att krattornas egentliga plan hade varit att sprida en dammbakterie som förvandlade alla till galna städomaner. Max, däremot, blev uppenbarligen immun, och folk skäller på honom än idag. Han abdikerade av den anledningen fakiskt.
-Ja, Marcus?
"Den här sagan handlar om dig, eller hur?"
-Ehm...
"Den suger"
*kräkpaus*
/
Morgoth@rules.it [hemsida] - som redan är upp till knäna i spyor...